Creepy
Onderwerp:
Creepy
Tijdens mijn vakantie in Italië kwamen we dit diertje (een larve van een libelle) op de arm van mijn zoontje tegen. Slechts 3 à 4 mm groot, maar nadat hij 'm op de tuintafel had gedeponeerd, bleek het door de ogen van de macrolens een waar monstertje te zijn
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- MarcoEos70D
- Ervaringsniveau: ****
Onderwerp:
Re: Creepy
Die mini-diertjes zijn vrijwel altijd heel boeiend om te zien. Apart is dat toch! Kleine dieren lijken ingewikkelder in elkaar te zitten dan grote!
Onderwerp:
Prachtig diertje en dito foto!
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
Onderwerp:
Die staat er euuh ... mooi op! Mooi gezien en vastgelegd, nog nooit zoiets gezien.
- weimaraner
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Onderwerp:
Ik dacht dat libellelarven in het water zaten. Dat ze vlak voor het ontpoppen op een stengel omhoog kropen.
Net gezwommen?
Mooie foto, mooi verhaal, ik heb weer wat geleerd!
Net gezwommen?
Mooie foto, mooi verhaal, ik heb weer wat geleerd!
Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Peter Veenstra
Onderwerp:
Dank voor de reacties!
Haha dat is exact waarom macro zo leuk is
De reactie van m'n dochter wat exact dat!
Nee, niet gezwommen. Blijkbaar een larve die de weg kwijt was...
Patrick schreef:Die mini-diertjes zijn vrijwel altijd heel boeiend om te zien. Apart is dat toch! Kleine dieren lijken ingewikkelder in elkaar te zitten dan grote!
Haha dat is exact waarom macro zo leuk is
pimmetje schreef:Gatver. Mooie foto.
De reactie van m'n dochter wat exact dat!
pveenstra schreef:Ik dacht dat libellelarven in het water zaten. Dat ze vlak voor het ontpoppen op een stengel omhoog kropen.
Net gezwommen?
Nee, niet gezwommen. Blijkbaar een larve die de weg kwijt was...
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- MarcoEos70D
Onderwerp:
Beetje laat, maar ik denk eigenlijk dat het geen larve van een libelle is maar van een (als nimf nog vleugelloze) doorncicade. Daar past de vorm beter bij en die leeft ook niet in het water.
Gaaf beest! Ik heb ze zelf nog niet in dit stadium gezien, zal toch eens wat beter opletten.
Gaaf beest! Ik heb ze zelf nog niet in dit stadium gezien, zal toch eens wat beter opletten.
Onderwerp:
MarcoEos70D schreef:Tijdens mijn vakantie in Italië kwamen we dit diertje (een larve van een libelle) op de arm van mijn zoontje tegen. Slechts 3 à 4 mm groot, maar nadat hij 'm op de tuintafel had gedeponeerd, bleek het door de ogen van de macrolens een waar monstertje te zijn
Grappig beestje, mooie foto, maar zeker geen larve van een libel of juffer.
-
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Onderwerp:
Boem schreef:Beetje laat, maar ik denk eigenlijk dat het geen larve van een libelle is maar van een (als nimf nog vleugelloze) doorncicade.
Dank! En je zet inderdaad gelijk iets recht: het bleek inderdaad niet de larve van een libelle, maar de nimf van de Stictocephala bisonia (beter bekend als bizoncicade) te zijn.
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- MarcoEos70D
Onderwerp:
Boem schreef:Ah, dus ik was close but not quite.
Close genoeg om mij verder te helpen
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- MarcoEos70D
Terug naar “Macro en close-up”