scherptebreedte

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di jan 08 2008 7:13 pm

Dat is helaas niet zo. Het is en blijft het een of het ander. Wel kan je je diafragma verder knijpen om meer scherptediepte te krijgen.

@ferry72: De f/2,8 lenzen zijn vaak professionelere en duurdere lenzen dan de lenzen met een max diafragma van 3,5. Deze lenzen hebben betere kwaliteit glas en zullen idd daardoor scherper zijn dan bijv een standaard kitlens van 18-55 of een 18-200 mm. lens.
Als je optimale kwaliteit wilt moet je Primes aanschaffen.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ferry72

Bericht door Ferry72 » di jan 08 2008 7:27 pm

Opgezetfan schreef:Dat is helaas niet zo. Het is en blijft het een of het ander. Wel kan je je diafragma verder knijpen om meer scherptediepte te krijgen.

@ferry72: De f/2,8 lenzen zijn vaak professionelere en duurdere lenzen dan de lenzen met een max diafragma van 3,5. Deze lenzen hebben betere kwaliteit glas en zullen idd daardoor scherper zijn dan bijv een standaard kitlens van 18-55 of een 18-200 mm. lens.
Als je optimale kwaliteit wilt moet je Primes aanschaffen.
Ja, daar was ik ook al een beetje achter.
Moet ik toch maar overstag.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di jan 08 2008 7:41 pm

Ferry72, als je alleen foto's voor het internet maakt en voor huis- tuin en keuken gebruik vind ik het overbodig om daarvoor een dure lens te kopen. Die kwaliteit qua scherpte ga je pas zien als je bijv hoog kwaliteit afdrukken gaat maken. Nogmaals je moet het natuurlijk allemaal zelf weten, fijn voor je dat jij het kan betalen, maar ik vind het altijd zo zonde dat mensen gelijk denken dat er dan superfoto's uit hun camera rollen.

Ferry72

Bericht door Ferry72 » di jan 08 2008 8:17 pm

Opgezetfan schreef:Ferry72, als je alleen foto's voor het internet maakt en voor huis- tuin en keuken gebruik vind ik het overbodig om daarvoor een dure lens te kopen. Die kwaliteit qua scherpte ga je pas zien als je bijv hoog kwaliteit afdrukken gaat maken. Nogmaals je moet het natuurlijk allemaal zelf weten, fijn voor je dat jij het kan betalen, maar ik vind het altijd zo zonde dat mensen gelijk denken dat er dan superfoto's uit hun camera rollen.
Ik begrijp wat je bedoeld.
Kijk even in je pm

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di jan 08 2008 10:23 pm

je hebt een pm terug ;)

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”