Z8 dubbele nummering foto's

Discussies over fotografie met het spiegelloze camerasysteem Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9
Ssas
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Z8 dubbele nummering foto's

Bericht door Ssas » wo mei 07 2025 5:55 pm

henkk schreef: wo mei 07 2025 11:12 am Zoals Gijs aangaf, wellicht door bepaalde afwijkende processen zoals meervoudig belichten?

Maar ik zou niet eens weten hoe ik mijn camera's dit zou kunnen laten doen. Want zelfs bij 'opvolgende nummering uit' nummeren zij door. De info van het menu zegt dat hij alleen bij 1 begint als de aangegeven map leeg is. Dus daar zou de crux moeten zitten, dat hij met een nieuwe map begint. Ik heb de mapnamen nog nooit veranderd en altijd doorlopende nummering gehouden.

PS wat ik ook niet snap is dat de nummering van de bestanden met _NZ8 begint; dat is de mapnaam maar de nummering zou standaard met iets als DSC moeten beginnen (te wijzigen via 'naamgeving bestanden', bij mij bijv. HK0 op dit moment maar dat staat dus los van de mapnaam, die is 100NCZ_F).

PS 2: misschien helpt dit (oorzaak bijv. veranderen van geheugenbank):
https://www.dpreview.com/forums/thread/4733548
zie m.n. de antwoorden van Thom Hogan in dit draadje
Bij dpreview.com wordt het probleem goed beschreven en ze zien het als een bug !.
Na een geheugenbank wissel van A naar D is bij mij het dubbele nummer probleem ontstaan.

Bedankt voor de hulp.

Ssas
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Z8 dubbele nummering foto's

Bericht door Ssas » wo mei 07 2025 6:00 pm

Tony D schreef: wo mei 07 2025 4:11 pm Ik heb in mijn camera ingesteld dat de filenaam begint met TSx_ waarbij ik de x steeds aanpas. Als hij bij 9999 in de buurt komt pas ik de x aan naar een volgend getal. Ik zit nu op TS4_ dus ergens tussen de 40.000 en 50.000 foto’s gemaakt sinds ik dit systeem gebruik. Het is wel even opletten als hij in de buurt van die 9999 komt.

Ton
Goed idee !! ga ik ook doen.

Plaats reactie

Terug naar “Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9”