Nu mag je nog wel vrijwel altijd een stuk handbagage meenemen tenminste als het onder de stoel past, de meeste (maar niet allemaal) hanteren dan 20 x 30 x 40 cm. max.
Om al dat gezeur te voorkomen ben ik op zoek gegaan een rugzak die binnen deze maten valt, strak uitgevoerd is en toch mijn uitrusting kan hebben.
Ik ben uitgekomen (na enkele miskopen) bij een mooi rechthoekige rugzak van 18 x 26 x 40 cm. voorzien van boven, zij en rug toegang en met een praktische indeling.
Ik maak altijd zelf een indeling van triplex en celrubber, op maat voor wat ik wil meenemen.

Met deze indeling kan ik een 14-30, 24-120, 100-400, 1.4 ext, 2 Z body's, 11“ laptop, kleine verrekijker en wat los spul meenemen. De Z9 gaat ook maar dan moet er wat anders uit, wachten is op een Z7 III met lekker veel pixels.
Dit jaar deze rugzak getest bij verschillend, zowel grote als klein maatschappijen of het werkt.
Iedere keer specifiek aan de balie gevraagd of het mocht en steeds gehoord, geen probleem.

Bijkomend voordeel de rugzak is van K&F concept en kost slechts, ondanks goede afwerking zoals magnetische sluitingen en goede draagbanden, slechts EUR 60,=
Nu maar hopen dat de maatschappijen de regels niet blijven veranderen het is toch een lullig ervaring als je uitrusting naar het ruim moet.
RVK