Flitsen met de Nikon Zf

Discussies over Zf camera
Plaats reactie
JanKarel
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Flitsen met de Nikon Zf

Bericht door JanKarel » di okt 14 2025 4:18 pm

Toen de Zf uitkwam heb ik die meteen gekocht. Ik ben er nog steeds erg blij mee maar loop als ik draadloos wil flitsen met de SB-910 tegen een probleem aan.
De flitser werkt prima op de camera maar het lukt me niet om hem op afstand met de Hähnel zender en ontvanger te laten werken. Op de Z6 ging dat prima. Ondertussen heb ik de Hähnel doorverkocht en zoek naar een alternatief. De Godox V1 met de XT2 trigger werkte niet dus dat heb ik teruggebracht. De winkel kon het niet werkend laten zien en verwees naar het internet waar ik hopeloos verdwaalde. De handleiding hielp me ook niet op weg. Uit een gesprek met een Nikon deskundige begreep ik dat Godox niet het Nikon procol gebruikt. Nissin en Profoto wel maar dat kan ik niet betalen.
Afijn. Waar het mij om gaat welke ervaringen andere Zf gebruikers met flitsen hebben. En dan vooral draadloos, eventueel met meerdere flitsers. En heeft iemand ervaring met de combinatie van een Nikon flitser met een Godox flitser?
Ik werk veel buiten dus ik heb wel krachtig licht nodig! De Godox iT30 lijkt heel leuk maar is te licht, denk ik.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Jan

Odin
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: Flitsen met de Nikon Zf

Bericht door Odin » di okt 14 2025 4:43 pm

Hallo Jan (stadsgenoot)

Ik werk met Godox flitsers vanaf de D800. Daarna op Z6 , Z7II , Z9. En daar geen (nooit) problemen mee. Op de ZF ga ik hem er nu bij pakken. XPro-N en AD200.
Laat het zo weten.

Edit: Geen probleem. Zowel TTL en Manual. Alles Godox hier.
Geen aparte instellingen. Camera wel Flits aanzetten.
Bij deze.

Odin
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: Flitsen met de Nikon Zf

Bericht door Odin » do okt 30 2025 11:32 am

Jammer dat we dan niks meer horen. Groet

Plaats reactie

Terug naar “Zf”