Lang verhaal kort, de Z7 was total loss, de beide lenzen en de Z9 moesten gerepareerd worden, totale schade meer dan € 4500. Uiteraard ook direct de DSV verzekering op de hoogte gesteld. De volgende werkdag kwam er een expert bij ons langs, die het hele verhaal aanhoorde en direct aangaf dat deze schade vergoed zou worden. Vervolgens vernamen we van DSV dat het eigen risico geen € 100, maar € 250 bedroeg omdat er sprake was van val-/stootschade. Daar was ik het niet mee eens, omdat in mijn optiek er sprake was van waterschade en dat dus het lage eigen risico toegepast moest worden. Bij valschade denk je aan een camera die uit je handen op een harde ondergrond valt, of ergens vanaf valt. Daar was bij ons geen sprake van, de spullen kwamen zachtjes in het water terecht en het binnendringen daarvan heeft alle schade veroorzaakt.
Mijn vraag aan jullie, hoe denken jullie hierover?
Groeten,
Jan (van Yuul)
PS.: Ik ben uiteindelijk akkoord gegaan met het hoge eigen risico, omdat een langdurige klachtenprocedure bij bv KIVID mij wat overdreven leek. Nu de Z7 total loss was hebben we een Z8 daarvoor in de plaats gekocht. Yuul toch weer blij!!