Hebben andere leden met een Flickr Pro account deze ook ontvangen?
Groet,
Jan (van Yuul

Nee. Er wordt om je creditcard gegevens gevraagd. Omdat het zo echt leek en wij Flickr altijd met een creditcard betalen, heb ik die gegeven

Huh? Je schrijft in de eerste post dat het bericht ook gewoon binnen je Flickr-omgeving zichtbaar is. Dan is het toch niet tegelijk ook een scam? Of is gewoon je Flickr-account gehackt?Jan en Yuul schreef: za jan 10 2026 1:39 pmNee. Er wordt om je creditcard gegevens gevraagd. Omdat het zo echt leek en wij Flickr altijd met een creditcard betalen, heb ik die gegeven. Vervolgens kwam er weer een vraag of je het tegoed van die kaart wou invullen, maar toen ben ik afgehaakt.
Zojuist even internet afgestruind (had ik natuurlijk gisteren meoten doen!), het blijkt inderdaad om een scam te gaan die regelmatig terug schijnt te komen.

Inmiddels een reactie via email van Flickr, waarin zij aangeven dat de scammers opereerden vanuit één of meer eigen accounts binnen Flickr! Deze zijn inmiddels verwijderd. Dat zag ik ook, omdat de bewuste email nu ook uit de email omgeving van Flickr verdwenen is.MarcoEos70D schreef: za jan 10 2026 5:10 pm Huh? Je schrijft in de eerste post dat het bericht ook gewoon binnen je Flickr-omgeving zichtbaar is. Dan is het toch niet tegelijk ook een scam? Of is gewoon je Flickr-account gehackt?

Hier viewforum.php?f=82 wordt beschreven hoe je op diverse manieren foto's kunt plaatsen.Jan en Yuul schreef: zo jan 11 2026 2:47 pm Ik weet niet hoe ik een screenshot van die reactie hier moet plaatsen, anders had ik dat wel gedaan. Iemand een tip?
Groet,
Jan ( van Yuul)