Pc is traag bij vermindering ruis

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Odin
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Pc is traag bij vermindering ruis

Bericht door Odin » za feb 28 2026 7:49 am

omdat wij allemaal gebruik maken van AI
En daar gaat het fout. :thumbdown:
Er wordt te veel het woord ‘Wij allemaal ‘ gebruikt.
Ik gebruik niks. De browser staat uit met AI. Ook in Photoshop en mijn telefoon heb ik instellingen uit staan.
Het punt is dat grote Amerikaanse bedrijven deze sh*t van datacenters hier neerzetten, omdat het een paradijs hier is, betreft regels en gezag.

Ik laat het hierbij. Ik gooi vanavond weer een lekkere echte dikke Angus hamburger op de grill :prost:

HenkvanZuylen
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door HenkvanZuylen » za feb 28 2026 8:01 am

Odin schreef: vr feb 27 2026 8:28 pm Als de camera’s beter met ISO overweg kunnen, hebben we helemaal geen AI nodig lijkt mij.

Volgens mij hebben we voor foto's uit onze camera's helemaal geen AI nodig.
ISO is nog nooit zo beheersbaar geweest als de laatste 10, 15 jaar en nu al helemaal.
Scherpte is intussen al zo 'goed' dat de moderne foto's er al niet meer realistisch uit zien.
Scherpstellen hoef je bijna ook niet meer over na te denken, de camera houdt alles wel in de gaten voor je
Het is maar hobby, relax!

Karina2
Redactie NCN Magazine
Redactie NCN Magazine
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Karina2 » zo mar 01 2026 2:50 pm

Met je eens Henk. Daarom ook mijn reactie op Nikkormaats vraag, kijk eerst (kritisch) of je het wel echt nodig hebt. Hedendaagse camera's hebben de laatste jaren al een enorme ontwikkeling op dat gebied doorgemaakt.

En zoals Nikkormaat zelf al aangaf, maakte hij eigenlijk vooral gebruik van de functie uit luiheid/gemakzucht en dacht hij in eerste instantie de oplossing te moeten zoeken in nog meer apparatuur uitbreiding. Dat is een fuik waar menigeen in terechtkomt. Het gaat niet snel genoeg, dan moet ik waarschijnlijk mijn hardware uitbreiden. Terwijl er misschien al simpelere oplossingen onder handbereik liggen.
Dat is m.i. ook de waarde van een forum als dit. Door je probleem aan te kaarten, kun je oplossingen of zienswijzen aangedragen krijgen, waar je zelf misschien nog niet aan gedacht hebt. Ik ben dan ook blij dat Nikkormaat zijn probleem hier kenbaar maakte.

@Tony: dat was inderdaad precies mijn punt.
@ Rene: dank voor je toelichting. Ook zeker belangrijk punt betreffende bewustwording c.q. bewustzijn

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”