Cruise Noorwegen

Gebruikersavatar
gvdnberg
Webredactie
Webredactie
Berichten: 3436
Lid geworden op: di aug 10 2010 10:41 pm
Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Cruise Noorwegen

Bericht door gvdnberg » ma jun 08 2026 11:01 am

Skippy schreef: za jun 06 2026 3:48 pm Ah, jammer. Zoiets kleurt wel je ervaring. Overkwam ons op een cruise in de Mediterranean waardoor we Malta niet konden bezoeken. Wij vinden cruisen fijn vanwege het gemak en de luxe. Minder vinden wij de drukte aan boord van grotere schepen. En de beleving en kwaliteit verschilt ook sterk per rederij.
Hoi Luc, elders had ik al gereageerd, maar kijk een volgende keer eens naar Ambassador Cruise Line. Deze Engelse maatschappij vaart met weliswaar wat oudere schepen, die toch prima in orde zijn. Ik meen 1200 of 1400 gasten kunnen aan boord genomen worden. De maatschappij richt zich vooral op de Engelse markt maar heeft ook voor anderen een aantrekkelijk aanbod. Schepen zijn de Ambition en de Ambiente, maar er zou ook nog een derde schip onder hun vlag varen de Reconnaissence.

Overigens vinden wij de MS Rotterdam nog net gaan qua drukte, maar groter moet het niet worden. Kleiner is zeker prettiger!
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

Skippy
Moderator
Moderator
Berichten: 12654
Lid geworden op: vr mar 31 2006 11:15 pm
Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Cruise Noorwegen

Bericht door Skippy » ma jun 08 2026 11:21 am

Hoi Gert, bedankt voor de tip. Toevallig is er net een serie op de tv over cruises met Ambassador. Wij overwegen ook Azamara, maximaal 690 a 710 passagiers.

Gebruikersavatar
Richard
Serverbeheerder
Serverbeheerder
Berichten: 3863
Lid geworden op: wo mar 18 2015 4:34 pm
Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Cruise Noorwegen

Bericht door Richard » ma jun 08 2026 7:06 pm

De Ms Europa en Ms Europa 2 van Hapag-Lloyd hebben nog minder gasten, respectievelijk 400 en 500. Geen idee waar ze varen, ik zag er reclame van voorbij komen.
Met vriendelijke groet,

Richard

MarcvanZuylen
Forumlid
Forumlid
Berichten: 482
Lid geworden op: vr jun 17 2011 11:04 am
Locatie: Zeeland, Maashorst, Nederland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Cruise Noorwegen

Bericht door MarcvanZuylen » zo jun 14 2026 12:39 pm

Skippy schreef: ma jun 08 2026 9:54 am Noorwegen is zeker een bezoek waard!
100%. Wat een bizar mooi land is dat. Vorig jaar geweest, denk er elke week nog aan terug. De natuur, maar in het bijzonder de dieren.
viewtopic.php?t=77859

Gebruikersavatar
Frankie
Clublid
Clublid
Berichten: 3319
Lid geworden op: ma mar 23 2009 10:11 pm
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Cruise Noorwegen

Bericht door Frankie » vr jun 19 2026 10:44 am

Mooi dat je (weer) een keer hebt gekozen voor een noordelijke bestemming. "Maar eigenlijk heeft dat in die omgeving ook wel wat." :angel: Niks mis met plaatjes zonder blauwe luchten en zon, integendeel. En gaaf dat je hier nog steeds post !

Willem Focus
Clublid
Clublid
Berichten: 1723
Lid geworden op: di nov 16 2010 10:52 pm
Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Cruise Noorwegen

Bericht door Willem Focus » vr jun 19 2026 12:04 pm

Frankie schreef: vr jun 19 2026 10:44 am . En gaaf dat je hier nog steeds post !

Maar Frankie........Voor jou is het al wel een flinke poos geleden toch ! Was altijd wel een "fan" van jouw werk ! Dus mogen we weer wat verwachten van je?


Groet......Willem :wink:
Nikon Z8 + een tas vol Nikon glas.

jan24
Forumlid
Forumlid
Berichten: 2260
Lid geworden op: vr apr 27 2012 12:09 pm
Locatie: Apeldoorn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Cruise Noorwegen

Bericht door jan24 » vr jun 19 2026 4:50 pm

Zelf nooit een cruise gemaakt, gingen met eigen vervoer. Verrassend blijven de tunnels. Waar verwacht je in een tunnel een rotonde? Noorwegen dus.
Begin juli met eigen vervoer naar Zweden. Mooi land ook, maar zeker geen Noorwegen.
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!

Skippy
Moderator
Moderator
Berichten: 12654
Lid geworden op: vr mar 31 2006 11:15 pm
Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Cruise Noorwegen

Bericht door Skippy » vr jun 19 2026 6:35 pm

Frankie schreef: vr jun 19 2026 10:44 am Mooi dat je (weer) een keer hebt gekozen voor een noordelijke bestemming. "Maar eigenlijk heeft dat in die omgeving ook wel wat." :angel: Niks mis met plaatjes zonder blauwe luchten en zon, integendeel. En gaaf dat je hier nog steeds post !
Noorwegen stond al langer op de lijst, blij dat we het gedaan hebben. Misschien nog een keer naar IJsland of Lofoten maar dan met een veel kleiner schip. En ik blijf hier posten hoor. Bedankt voor je reactie!

Skippy
Moderator
Moderator
Berichten: 12654
Lid geworden op: vr mar 31 2006 11:15 pm
Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Cruise Noorwegen

Bericht door Skippy » vr jun 19 2026 6:43 pm

jan24 schreef: vr jun 19 2026 4:50 pm Zelf nooit een cruise gemaakt, gingen met eigen vervoer. Verrassend blijven de tunnels. Waar verwacht je in een tunnel een rotonde? Noorwegen dus.
Dan bedoel je waarschijnlijk de Hardangerbrug op nummer 6 van mijn fotoserie.

jan24
Forumlid
Forumlid
Berichten: 2260
Lid geworden op: vr apr 27 2012 12:09 pm
Locatie: Apeldoorn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Cruise Noorwegen

Bericht door jan24 » vr jun 19 2026 8:41 pm

Skippy schreef: vr jun 19 2026 6:43 pm Dan bedoel je waarschijnlijk de Hardangerbrug op nummer 6 van mijn fotoserie.
Nee, weet niet exact welke, maar bijzonder als je een tunnel inrijdt van goed 4 km lengte en de navigatie geeft aan dat je na 1½ km linksaf moet. Hoe dan? Rotonde dus. :)
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!

Gebruikersavatar
schilder
Clublid
Clublid
Berichten: 852
Lid geworden op: za mar 23 2013 4:22 pm
Locatie: nuenen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Cruise Noorwegen

Bericht door schilder » za jun 20 2026 12:04 am

je kan ook met de postboot in Noorwegen
wel rekening houden met korte stops

Willem Focus
Clublid
Clublid
Berichten: 1723
Lid geworden op: di nov 16 2010 10:52 pm
Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Cruise Noorwegen

Bericht door Willem Focus » za jun 20 2026 9:40 am

Mooie foto's van een mooie reis Luc!

Die rotonde kan ook in Ålesund zijn geweest, daar zijn wij tijdens onze cruise naar Noorwegen er ook eentje ondergronds tegengekomen.

Groet.....Willem :wink:
Nikon Z8 + een tas vol Nikon glas.

jan24
Forumlid
Forumlid
Berichten: 2260
Lid geworden op: vr apr 27 2012 12:09 pm
Locatie: Apeldoorn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Cruise Noorwegen

Bericht door jan24 » za jun 20 2026 1:44 pm

Willem Focus schreef: za jun 20 2026 9:40 am
Die rotonde kan ook in Ålesund zijn geweest, daar zijn wij tijdens onze cruise naar Noorwegen er ook eentje ondergronds tegengekomen.

Groet.....Willem :wink:
exifviewer.php?i=https://live.staticfli ... ec18_k.jpg
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!

Plaats reactie

Terug naar “Straat-, documentaire- en reisfotografie”