Thanks voor de comments!
Blij dat ze mooi gevonden worden (over het algemeen), zat eigenlijk te twijfelen of ze wel mooi genoeg waren om te posten. (had persoonlijk het idee dat het een beetje saaie standaard kiekjes waren).
Maar ja leg de lat mischien wel een beetje hoog...voor mezelf.
------
kijk lekker zandvoort en wij maar blauwbekken op de racebaan in den helder [ roeree en ik ]. het zal daar ook geen pretje geweest zijn.
5 is echt top.
mooi gedaan en jammer dat de remschijven niet gelukt zijn...dat is echt kicken...
Oh blauwbekken viel eigenlijk best wel mee.
In 2006 ben ik ook geweest en toen was s’middags maar dat was nog kouder en de afgelopen Dakar-Days waren ook blauwbek dagen….
Remschijven, ach d’r moet natuurlijk een uitdaging blijven….
Zitten prima platen bij zeg. Maar ik begrijp 3 niet helemaal? Flitsen bij een autowedstrijd, en zelfs van voren??
Mijn idee achter het flitsen is dat als je een auto met volle bak verlichting van voren fotografeert de koplampen de hele foto ‘overstralen’ (als jij s’nachts voor een auto staat met de koplampen aan dan zie helemaal niks meer van de auto). Om nu toch nog wat van de auto te zien zul je met nog veel meer licht tegen de koplampen inschijnen, met de flitser in dit geval.
Verder stelt je cam vaak een hoge sluitertijd in als ie zo’n bak licht in de lens krijgt, voor de donkere delen helemaal te weinig. Dus als je dan wat bijlicht met de flitser scheelt weer wat.
Dit is mijn theorie...praktijk is altijd nog maar afwachten, scheelt al veel of lampen recht op je schijnen of onder een hoek...
Op Nr 7 is ook heel mooi te zien dat er verschillende lijnen gereden worden door de coureurs
In 13 seconden kunnen er best 13 auto’s voorbij scheuren….en ja door de verschillende snelheden die gereden worden komt de een harder en dus verder de bocht uit.
Gave serie, mooi vastgelegd.
Vind het knap hoe je flexibel met het duister en licht om bent gegaan.
Lampje moet je altijd meenemen!
LED zaklampje staat op de boodschappenlijst.
T’is idd wel bij de les blijven.
Ik vind foto 1 echt geslaagd wat betreft kleur, jammer dat de wagens er niet helemaal op staan (of is dit bewust?)
Niet bewust…
Baal d’r ook wel van, heb je eindelijk eens een meetrek inhaal actie (meeste meetrekkers zijn 1 auto foto’s, let maar eens op). Eindelijk iets exclusievers…past ie net niet in beeld.
Denk je volgende keer iets verder uitzoomen….komt er de eerst komend half uur dus niet nog zo’n moment cq. komt er wel een…lukt de meetrekker niet meer.
Zat zelfs te twijfelen of ik hem wel zou posten…’dacht van die zullen ze vast niet mooi vinden’.
4 en 5 zijn fantastisch, gemaakt op statief? Of ergens op een vangrail oid?
4 is uit de hand, achter de vangrail in de pitsstraat (aan de pitmuur)
5 is vanaf statief
D300…
Ach, ik schiet nog heel graag met de D70 en ik moet het er mee doen en het gaat toch om de momenten ‘zien’….(btw. Zat te denken…â€Een autoracewedstrijd vastleggen met een wegwerpcamera….??â€)
Maar wat meer functionaliteit en nieuwe technologie maakt het leven wel wat aangenamer…en het D70 beestje wordt ook wat ouder en ziet het licht soms niet zo snel meer...(soms wat chronisch onderbelichte foto's).
Laat ik zeggen, ‘het is een kwestie van tijd’
bezoek je ook wel eens de Nacht van Achtmaal?
Nee, ben er nog nooit geweest. Weet wel dat ie bestaat, rally bij nacht…
Ben wel 2 jaar geleden bij de nachtelijke proeven van de ELE-rally geweest(1ste ervaring, afgelopen nieuwjaarsrace was pas de 2de).
Alleen rally is nog lastiger, omdat je de parcoursen niet kent weet je ook niet wat de echt leuke plekken zijn. (ken je alleen maar door veel ervaring).
En je moet veel wachten voor een gering aantal spannende momenten.
@Johan
Op verzoek zal ik er een [verzamel] van maken. Ben benieuwt en denk meerdere.