wat is een goede keus

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » za jan 19 2008 11:35 am

Peter, succes met de nieuwe aanwinst. Hoop dat je veel plezier zult hebben met de nieuw hobby. Het zou jammer zijn als je de camera alleen voor huis, tuin en vakantie zou gebruiken. Dus ik hou het maar op nieuwe hobby.

Tammo

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: mag ook hoor

Bericht door Marten » za jan 19 2008 12:18 pm

George Fennes schreef:Maar Canon is helemaal geen slechte camera en daar zal je zeker veel plezier aan beleven.
Dat mag wel wat sterker: Canon is (ook) een uitstekend merk.

dick
Forumlid
Forumlid

Bericht door dick » za jan 19 2008 12:48 pm

Zo zie je maar, zoveel mensen zoveel lenzen, euuhhh wensen. :D
Veel plezier met jou nieuwe aanwinst.

Dick

peter bl

Bericht door peter bl » za jan 19 2008 2:07 pm

Er zit nu een Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM lens bij en wil er zeker nog een telelens, moet alleen nog even kijken welke. Ik heb er tot nu toe 2 gezien de Canon EF 70-200/4.0 L IS USM en Canon EF 70-300/4.0-5.6 IS USM. In de toekomst staat er ook nog een flitser en een ander zoomlens op het programma.

Een polarisatie filter scheel dat heel veel in de kleuren en wordt de foto hierdoor mooier? ik weet wel dat het schitteringen van water sterk verminderd.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za jan 19 2008 2:17 pm

peter bl schreef:Er zit nu een Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM lens bij en wil er zeker nog een telelens, moet alleen nog even kijken welke. Ik heb er tot nu toe 2 gezien de Canon EF 70-200/4.0 L IS USM en Canon EF 70-300/4.0-5.6 IS USM. In de toekomst staat er ook nog een flitser en een ander zoomlens op het programma.
Geen twijfel mogelijk: een van de 70-200 L lenzen (C@non heeft er 4). Veel mooier dan de 70-300!
peter bl schreef:Een polarisatie filter scheel dat heel veel in de kleuren en wordt de foto hierdoor mooier? ik weet wel dat het schitteringen van water sterk verminderd.
Wel eens van Google gehoord? Of zoek gewoon even op dit forum... :roll: :roll: :roll:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

peter bl

Bericht door peter bl » zo jan 20 2008 10:45 pm

Ik wil graag wat ervaringen uit de praktijk horen, ik heb wel het één en ander erover gelezen. Ik ga van de zomer naar Egypte en denk dat het daar wel zijn voordeel kan hebben.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma jan 21 2008 1:11 am

peter bl schreef:Ik wil graag wat ervaringen uit de praktijk horen, ik heb wel het één en ander erover gelezen. Ik ga van de zomer naar Egypte en denk dat het daar wel zijn voordeel kan hebben.
Naar de woestijn? Altijd meenemen! Het mooie is dat je de twee contrasterende kleuren blauw (lucht) en geel (zand) nog wat verder uit elkaar trekt. Een absolute aanrader! :P
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”