PatrickP schreef:Laten we nou niet beginnen Martijn af te kraken. Hij voorziet ons vaak van goede tips en laat prima platen zien. Martijn mag ons ook regelmatig bestoken met kritische opmerkingen, maar ze zijn zelden ongegrond. Deze foto's zijn duidelijk minder geslaagd. Dat weet hij onderhand wel. Laten we kritisch zijn, tips geven en het niet op de man spelen...![]()
![]()

Ik vind de kritische opmerkingen hier zeker wel gegrond.
Hier en daar met beslist een alternatief vrolijke wijze hoe dat uit te drukken, zoals je eigen eerdere reactie met "Recht genomen foto's zijn zo 20e eeuw...".
Het heeft weinig zin Oooh's, en Aaa's uit te delen als men het niet meent.
Of M.Oorthuis zelf veel goede tips geeft en ook goede platen van een ander genre, is geen reden om iemand dan ineens met handschoentjes te moeten benaderen, als een bepaald genre hem kennelijk minder afgaat.
Het is ook helemaal geen schande. Niemand is goed in alle genres van fotografie. Mij zie je ook geen bruidsreportage doen.
Nu ja, het is mij wel eens in een expliciet geval gevraagd door een vriend van mij. Die was uiterst tevreden, maar dat is typisch iemand die heel die officiële opgedirkte poespas allemaal niet ziet zitten. Had ook een feestje daarna in zijn eigen huiskamer met vrienden en kennissen, alsof het een "verjaardagsfeestje" was. Hij & zij waren de gelukkigste man en vrouw van die dag dat het zo bescheiden allemaal binnen de huiselijke kring was verlopen. De foto's die ik heb gemaakt passen precies daarbij. Vond hij (en ook zijn familie) helemaal prima. (Daarom durfde ik die foto's wel aan

En ja. Het kan ook hier het geval zijn met de foto's van M.Oorthuis.
Misschien is het bruidspaar dik tevree met de foto's die M.Oorthuis heeft gemaakt.