Het zijn allebei mooie camera's

Als je ziet wat Canon levert aan moderne lichtsterke primes dan is dat toch duidelijk: 14mmL f 2.8 USM , 24mm f1.4 II USM , 28mm f1.8 USM , 35mm f1.4 USM, 50mm f1.2L USM, 85mm f1.2L USM,100mm f2, 135mm f2L USM.alfredo schreef:Luc schreef: "Ben je iemand die graag uitsluitend met lichtsterke (moderne) primes fotografeert dan kun je bijna niet om Canon heen."
Sorry dit begrijp ik niet. Leg eens uit, alsjeblieft.
Het is jammer dat objectiefvattingen niet universeel zijn.luc schreef:Als je ziet wat Canon levert aan moderne lichtsterke primes dan is dat toch duidelijk: 14mmL f 2.8 USM , 24mm f1.4 II USM , 28mm f1.8 USM , 35mm f1.4 USM, 50mm f1.2L USM, 85mm f1.2L USM,100mm f2, 135mm f2L USM.alfredo schreef:Luc schreef: "Ben je iemand die graag uitsluitend met lichtsterke (moderne) primes fotografeert dan kun je bijna niet om Canon heen."
Sorry dit begrijp ik niet. Leg eens uit, alsjeblieft.
Allemaal moderne objectieven met USM en dan zijn er bij Canon vaak ook nog van elke genoemde brandpuntsafstand zo een 3 modellen leverbaar met verschillende lichtsterkte en vaak ook nog eens voor hele redelijke prijzen.
En wat levert Nikon op dit gebied ?
Luc.
Dat is misschien wel de sleutel in het verhaal. Nikon heeft kost wat kost vastgehouden aan zijn F bajonet op FX lopen ze nu dus weer tegen de diameter beperking van de achter elementen aan het past vaak allemaal zo maar net in een F vatting. Maar tegenwoordig moeten er ook nog even een stuk of 10 elektrische contacten in een deel van die zelfde ruimte worden verwerkt. Een leuke 85mm f1.2 AF-S G VR met een F vatting zie ik dus zo snel nog niet ontstaan. Ik beweer niet dat het onmogelijk is maar met een grotere vatting diameter is het gewoon allemaal wel een stuk eenvoudiger.yoyo schreef:En jammer dat je wel een Nikkor kwijt kan op een canonvatting, maar een canon objectief kan je niet kwijt op een nikonvatting...
Canon heeft ook zwakke punten. Ik heb laatst voor iemand die met een DSLR wil beginnen vergelijkend warenonderzoek gedaan bij Canon en Nikon. Gezocht naar een betaalbare standaardzoom ergens in het bereik 16-85mm. Ik heb me verbaasd over het kwalitatief slechte aanbod van Canon daarin. Ze kunnen niet op tegen de Nikkor 16-85 VR of de Tamron 17-50 f/2.8 of de 28-75 f/2.8. Wat een marketingkans! Maak een beginner duidelijk dat goede objectieven belangrijker zijn dan een nieuwe aanlokkelijke body met allerlei toeters en bellen.luc schreef:Als je ziet wat Canon levert aan moderne lichtsterke primes dan is dat toch duidelijk: 14mmL f 2.8 USM , 24mm f1.4 II USM , 28mm f1.8 USM , 35mm f1.4 USM, 50mm f1.2L USM, 85mm f1.2L USM,100mm f2, 135mm f2L USM.
Allemaal moderne objectieven met USM en dan zijn er bij Canon vaak ook nog van elke genoemde brandpuntsafstand zo een 3 modellen leverbaar met verschillende lichtsterkte en vaak ook nog eens voor hele redelijke prijzen.
En wat levert Nikon op dit gebied ?Luc.
luc schreef:Ik denk dat je een keuze moet laten afhangen van je objectief voorkeur. Ben je iemand die graag uitsluitend met lichtsterke (moderne) primes fotografeerd dan kun je bijna niet om Canon heen. Nikon maakt op dit moment de mooiste zoom's dus dan is de keuze ook duidelijk.
Luc.
Je kan die 2 Tamron's toch moeilijk op het conto van Nikon schrijven; die zijn er ook met een Canon vatting...Myriad schreef:Ik heb me verbaasd over het kwalitatief slechte aanbod van Canon daarin. Ze kunnen niet op tegen de Nikkor 16-85 VR of de Tamron 17-50 f/2.8 of de 28-75 f/2.8. Wat een marketingkans!
Ik heb bedoeld te zeggen dat Canon zelf geen kwalitatief goede eigen merk (betaalbare) instapzooms in het bereik 16-85mm (ruime zoomrange) heeft (in vergelijking met de Nikkor AF-S 16-85 VR). Die Tamrons had ik niet moeten noemen. Die hebben in hun beperktere bereik inderdaad concurrentie met de Canon line-up (maar die zijn weer duurder).Patrick schreef:Je kan die 2 Tamron's toch moeilijk op het conto van Nikon schrijven ...Myriad schreef:Ik heb me verbaasd over het kwalitatief slechte aanbod van Canon daarin. Ze kunnen niet op tegen de Nikkor 16-85 VR of de Tamron 17-50 f/2.8 of de 28-75 f/2.8. Wat een marketingkans!