Ja die staat al uit. Maar verklaart dit ook sluitertijden van een 800e? Heb me nooit zo verdiept in BKT maar hoe wordt een tree in het trapje gevormd, door alleen belichtingscorrectie op basis van een bepaalde sluiterijd (maar dan kan ie op 125 blijven staan en dat doet ie niet want hij sprong van de ene naar de andere sluitertijd varierend van een 20e tot een 800e) of door zowel sluiterijd aan te passen als belichtingscorrectie?ALE schreef:Nee, dat kan helaas niet op een D300.ArjanL schreef:Kan je bij de D300 sluitertijd en diafragma ook 'locken' op ingestelde waarden?
Dat zie je toch ook als je naar de EV waarde kijkt. Om er zeker van te zijn dat dit niet de oorzaak is, schakel Bracketing eens uit zoals Léon reeds voorstelde.sofa2007 schreef:Bracketing stond nog aan zag ik, op flits- en sluitertijd. Maar als dat het probleem is zou ik toch een andere, constantere belichtingstrapje moeten zien in het lijstje hierboven?
ALE
@ArjanL: had me zelf die vraag ook gesteld maar zoals Arthur zegt, dat kan niet met de D300 (terwijl het toch een voor de hand liggende optie is naar mijn idee)