Ik vind eigenlijk dat je nog te voorzichtig bentTom schreef:Ten eerste is het een (twijfelachtig, imo) verhaal van één bezoeker van dit forum, en ten tweede is geen enkel geheugenkaartje voor 100% te vertrouwen. Ook iedere camera kan tijdens het wegschrijven kapot gaan, etc.pixelpeter schreef: Maar als ook Sandisk niet meer betrouwbaar is wordt ik onzeker.
Als je foto's echt zoveel waard zijn, dan moet je de optie van de D300s gebruiken om de foto's naar beide kaartjes weg te schrijven. RAW, uiteraard, want je foto's zijn je veel waard. Zodra je de kans krijgt de foto's kopieeren naar een computer, en gelijk naar een externe HD, DVD, of wat dan ook. Liever nog uploaden naar een fysiek andere locatie, dat is nog veiliger. Daarna pas de kaartjes weer leeghalen en opnieuw gebruiken.
Of sla ik door?

Heb je 4 externe HDD? Oei, crash mogelijkheid. Liever gebruik gaan maken van 4 SSD Schijven. Veel stabieler om je foto's niet kwijt te raken.
@ Peter, ik kan me natuurlijk vergissen qua aantal shots op een 4GB kaart. Vandaar ook de ~ teken gebruikt. Of had je liever de ± gezien

Tja als verwend HDR schieter heb je dan inderdaad te weinig en moet je haast wel 12-bit gebruiken. Ik denk dat een leek het ook niet ziet. En dat ben ik dan

Maar ik denk zo, wat maakt dat minder foto's kunnen maken op een kaartje nou uit. Voor een scheet en een zucht koop je er weer een paar bij.
Betreft Sandisk van Adobe, meen me te herinneren dat dit bekent was zo rond sept. 2008. Namelijk bij Photokina en daarbuiten. Maar kan me volledig vergissen natuurlijk. Ben ook maar een mens.
Tja, als Adobe PS chips gaat maken voor me body is denk ik dat ik bovenop de ±1200 euro voor een D300s body moet betalen nog een bedrag van ±1500 euro extra neer moet gaan leggen voor een Photoshop chip.