Rubber grip rechtsachter laat los [D90]

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Kroontje

Re: Rubber grip rechtsachter laat los [D90]

Bericht door Kroontje » vr apr 23 2010 8:42 pm

Ik zit niet te wachten todat ik aan de buurt ben...heb alle rubbers al klaar liggen :wink: Van Nikon dan wel :mrgreen:

Kroontje

Kroontje

Bericht door Kroontje » za apr 24 2010 4:51 pm

Henk schreef:Kan jij de TS dan een tip geven hoe aan het betreffende rubber te komen?
Tuurlijk kan ik dat :wink:
Via deze link: http://www.nikonservice.nl/
Hier heb ik ook alles besteld.

Groet Kroontje

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » za apr 24 2010 9:45 pm

Kroontje schreef:
Henk schreef:Kan jij de TS dan een tip geven hoe aan het betreffende rubber te komen?
Tuurlijk kan ik dat :wink:
Via deze link: http://www.nikonservice.nl/
Hier heb ik ook alles besteld.
Groet Kroontje
Gisteren ook gekeken: voorraad nul.
Nu: voorraad 1!!
Snel kopen!! :mryellow:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » za apr 24 2010 11:18 pm

Charon schreef:Ik zag bij de onderdelenshop van Nikon dat er voor veel modellen een replacement is, maar niet voor de D90.
Inmiddels dus wel, zoals gezegd ééntje op voorraad.
http://www.nikonservice.nl/shop/index.p ... 4c74dd9a48" onclick="window.open(this.href)return false;

Zouden ze bij Nikon meelezen in dit forum :?: :D

Afbeelding
Vriendelijke groet, Léon Obers

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » zo apr 25 2010 12:32 am

Léon Obers schreef: Zouden ze bij Nikon meelezen in dit forum :?: :D
Als ze slim zijn wel! :lol:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Charon

Bericht door Charon » zo apr 25 2010 11:20 am

Léon Obers schreef:
Charon schreef:Ik zag bij de onderdelenshop van Nikon dat er voor veel modellen een replacement is, maar niet voor de D90.
Inmiddels dus wel, zoals gezegd ééntje op voorraad.
http://www.nikonservice.nl/shop/index.p ... 4c74dd9a48" onclick="window.open(this.href)return false;

Zouden ze bij Nikon meelezen in dit forum :?: :D

Afbeelding
Thanks guys,

Ik heb 'm inmiddels besteld. Heeft iemand nog ervaring met het verwisselen van de rubbers? Eenvoudig klusje of veel gepiel met lijm(resten)?
Ik had trouwens ook een reactie van Beverwijk. Moest 'm opsturen..... Ik ga't nu dus eerst zelf proberen.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » zo apr 25 2010 12:39 pm

Charon schreef: Ik heb 'm inmiddels besteld. Heeft iemand nog ervaring met het verwisselen van de rubbers? Eenvoudig klusje of veel gepiel met lijm(resten)?
Je trekt het oude lapje eraf, is bevestigd met dubbelzijdig klevende folie. De folie zelf zit dan nog op de body en die trek je er ook af. Daarna, met wasbenzine of sticker remover of nagellak remover de eventuele plakresten eraf halen. Zorgen dat het daarna beslist droog is. Neem ik aan dat er een schutvelletje op dat nieuwe rubbertje zit. Eerst kijken of het allemaal goed aanligt met passen. Dan schutvelltje eraf trekken, terug plaatsen, goed aandrukken en misschien 24 uur laten inwerken voor de beste hechting (?).

Tien
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **

Bericht door Tien » za okt 08 2011 7:56 pm

het is inmiddels een oud topic, maar voor de statistieken: precies dít rubber laat bij mij nu ook los. En het gekke is, dat het gewoon niet meer past! Om heel eerlijk te zijn, heeft mijn D90 ook wel eens in een tent gekampeerd en ben ik zelf ook niet degene met de droogste duimen. En omdat de camera met de 70-300 erop best een gewicht is en ik hem in ruststand met m'n rechterhand meebungel, kan ik me er iets bij voorstellen dat hij inmiddels loslaat. De vervangtips neem ik in acht!
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » zo okt 09 2011 10:25 am

Tien schreef:De vervangtips neem ik in acht!
Ik gaf o.a. aan om lijmresten met nagellak remover te gebruiken. Als ik dat zo teruglees voor een kunststof body zou ik dat niet doen. Ook sticker remover is relatief wat agressief voor kunststof. Het wordt er "mat" van. Misschien voor een test eerst op een of ander ander kusstof dekseltje of potje uitproberen.

TomD80

Bericht door TomD80 » zo okt 09 2011 12:34 pm

Dat garandeert nog niks, het ene kunststof is het andere niet. Je zou dan iets van exact hetzelfde materiaal moeten hebben, volgens mij was dat op de D90 polycarbonaat. En dan nog is het de vraag wat daar de specs van zijn.
Polycarbonaat is in ieder geval een kunststof met een amorfe structuur, dat betekent dat het er op moleculair niveau niet netjes gerangschikt uit ziet. Dat betekent dat het een lage chemische bestendigheid heeft en dus slecht bestand is tegen zuren en basen.

Tien
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tien » zo okt 09 2011 3:03 pm

dank voor jullie reacties. Ik zal Nikon eens bellen om zo'n ding te bestellen en meteen vragen hoe te werk te gaan.
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G

Tien
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tien » ma okt 10 2011 11:56 am

update: Nikon gebeld en het verwijderen van de 'oude' plak adviseren ze met een droge vinger of stroeve doek te doen. Het zou er dan af moeten rollen/korrelen. Op zich vergelijkbaar met hoe ik stickers van laptops haal die in het oog springen.

Het rubbertje kost 6 euro en de verzendkosten zijn aangetekend 8,50 waar niet van afgeweken wordt, ook niet voor een rubbertje van 6 euro dat door de bus past....

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » ma okt 10 2011 1:57 pm

Tien schreef:update: Nikon gebeld en het verwijderen van de 'oude' plak adviseren ze met een droge vinger of stroeve doek te doen. Het zou er dan af moeten rollen/korrelen. Op zich vergelijkbaar met hoe ik stickers van laptops haal die in het oog springen.

Het rubbertje kost 6 euro en de verzendkosten zijn aangetekend 8,50 waar niet van afgeweken wordt, ook niet voor een rubbertje van 6 euro dat door de bus past....
Klopt, ze versturen GLS. Over Nikon Service ben ik erg goed te spreken, maar over dat koeriersbedrijf totaal niet. Ik bestelde recent rubbers voor mijn 17-55. Netjes afgehandeld en snel opgestuurd door Nikon Service, maar ze zijn het bij GLS een dikke week kwijt geweest. Toen het te lang duurde heeft Nikon service uiteindelijke een tweede set rubbers opgestuurd en wat denk je, toen vond GLS het originele pakketje wel terug en bezorgde het alsnog... in mijn brievenbus zonder ervoor te laten tekenen! Dan heeft aangetekendn versturen ook weinig zin.

Ik heb dus uiteindelijk een set rubbers terug moeten sturen en Nikon Service gevraagd om hierover een klacht in te dienen bij GLS. Dit is overigens al de 4e keer dat GLS een pakket van me is kwijtgeraakt. En Service ho maar. TNT doet het wat dat betreft een stuk beter (en goedkoper).
Spul waarmee je foto's maakt...

thrillseeker

Bericht door thrillseeker » ma okt 10 2011 10:48 pm

Je kunt beter wasbenzine gebruiken om oude lijmresten te verwijderen.

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door a vgastel » ma okt 10 2011 11:01 pm

Werk zelf regelmatig met verschillende soorten hardplastic en kunststoffenbij twijfel gebruiken wij altijd wasbenzine
Deze vervliegt snel doe deze op en niet pluizen de doek.

en geen terpentine gebruiken
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”