Welk opslagformaat

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Re: Welk opslagformaat

Bericht door JaapV » do sep 30 2010 4:19 pm

gabsor schreef: 1. NEF Thumbnail codec; zodat je de mini plaatjes in de explorer kunt zien (WINTEL): http://nikonimglib.com/nefcodec/index.html.nl
...behalve als je met Windows 64bits werkt, want daarin werkt de Nikon NEF codec niet.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do sep 30 2010 4:34 pm

Melliw schreef:Ik heb weleens dit gehoord: 'je hoeft niet in RAW te schieten als je niet weet waarom'.
Zo lust ik er nog wel een... :shock:

Als je het nu niet gebruikt, dan wellicht later. Om het even heel fout te zeggen: je doet jezelf tekort als je het niet doet.

Wel eens bedacht dat je het JUIST moet gebruiken als je nog niet zo ervaren bent in de fotografie? Dan valt er tenminste nog flink te sleutelen als je iets vergeet te veranderen, zoals bijvoorbeeld een witbalans of zo. :!:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

rvanoers

Bericht door rvanoers » do sep 30 2010 7:54 pm

Ik ga het in ieder geval wel eens proberen in NEF. Ben in ieder geval weer een stukje wijzer geworden. Maar over luiheid gesproken, mischien ben ik wel een beetje lui als ik niet nabewerk :oops: .
Ga dat in ieder geval ook eens proberen, wellicht doe ik dat straks ook bij iedere foto. :wink2:

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”