Er staat er een Novoflex Classic Ball 5 te koop:
http://www.fotoapparatuur.nl/Novoflex/S ... 45210.html
Gitzo
-
raymonidas
- Clublid

- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Gitzo
Afgelopen week de set van Gitzo-Feisol kunnen testen in de workshop Bayerischen Wald met Marco de Paauw. Ik mocht van hem zijn Sigma 300/800 lenen.John Hoenen schreef:Proficiat met je aankoop, maar als ik de test zo zie zou ik de Feisol kop gewoon houden...raymonidas schreef:Kijk daar heb ik wat aan. In hun reclame zeggen ze van Novoflex juist dat hij niet beweegt tijdens en na vastzetten.....zou het exemplarisch kunnen zijn? Of heb je een ouder type misschien? Is het de Classic ball-5? Dat nazakken is ook het probleem waar ik bij het hele kleine (macro) tegen kom. Die heeft niet de neiging maar doet het echt
1. klemming van het adapterplaatje bleek vaak na normaal stevig vastzetten vrijwel niet meer los te krijgen.
2. frictieinstelling werkt niet goed, objectief na iets losgezet te hebben klapte ineens om terwijl mijn vinger ertussen zat. Stond bijna met de wolven mee te joelen
3. bevestigingsplaat, welke aan de ball vastgeschroefd zit, kwam los te zitten, waardoor het geheel enorm stond te wiebelen.
Het grote voordeel van de Novoflex schijn te zijn dat je kan zien of hij los, half of helemaal vastzit. Ervaringen????