Toscane, de heuvels en de kust (+update)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Teun

Re: Toscane, de heuvels en de kust

Bericht door Teun » wo jun 02 2010 12:08 pm

Laura schreef:@Rick S. Nee geen polarisatiefilter, dat zie je verkeerd 8) Een polarisatiefilter is af te raden bij een extreme groothoek (ik gebruik veel een 10-24mm) omdat deze zo'n groot beeld laat zien dat een deel van de lucht donkerder wordt maar aan de andere hoek dan niet.
Prachtige serie! 8)

Ik ben zeer slecht in nabewerking, aan welke knopjes moet ik in welk programma zitten om zulke mooie blauwe luchten en witte wolken te krijgen? :?:
En moet je onderbelichten bij het maken van de foto?

Diana Sinclair
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Re: Toscane, de heuvels en de kust (+update)

Bericht door Diana Sinclair » wo jun 02 2010 9:06 pm

Hoi Laura,

Prachtige foto's weer van Toscane. Mijn man en ik zijn daar ook wel eens geweest, maar lang voordat ik begon te fotograferen met een digitale spiegelreflexcamera.

Foto nummer 12 vind ik super! Die heb je toch wel met een statief gemaakt?
Er staan namelijk geen exif-gegevens in of bij de foto's.

Succes verder met je andere buitenlandse opdrachten.

Groetjes,

Diana Sinclair
Nikon D90; Nikon D700; lenzen Nikkor AF 50 mm F 1.4 G, Nikkor 24-85 VR f 3.5-5.6, Nikkor AF-S 35 mm F 1.8, Nikkor 70-300
F 4.5-5.6, SB-900

Laura
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Laura » za jun 05 2010 9:34 pm

@Teun: Kijk eens bij Lightroom bij Gradueel Filter. En bij de foto moet je zorgen dat deze niet overbelicht is. Maar of je daarvoor moet onderbelichten, dat kan ik niet zeggen (het kan ook gewoon belichten zijn zoals je camera aangeeft). Als je zorgt dat je wolken maar niet voor (te grote) witte vlekken zorgen, want wat overbelicht is heeft geen kleurinformatie meer en dus niet meer terug te halen.

@Diana Sinclair: Ja, zeker met een statief gemaakt. 11 en 12 hebben beiden een sluitertijd van rond de 30 seconden.

Ik ben vandaag teruggekomen uit Sardinie 8) en heb daar uiteraard ook weer veel foto's gemaakt, voornamelijk van de rotskust, dus deze kunnen jullie snel verwachten (sowieso op mijn blog en over een tijdje hier vast ook) :mryellow:

Enrico

Bericht door Enrico » zo jun 06 2010 1:51 am

#8 en #11 vind ik de mooiste. Volgens mij is het moment bij 8 goed gekozen. Bijzonder de punt van de zonsondergang en het gebouw geeft net die sfeer die de foto nodig heeft. 11 geeft mystiek waar ik van hou. mooi!

Marcel Bandel
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Marcel Bandel » zo jun 06 2010 6:56 pm

Mooi fotowerk Laura, ik vind ze zelf allemaal mooi, zeer herkenbaar allemaal. Ben zelf net 14 dagen geleden in Toscane geweest. We zaten in het plaatsje Rosano op 15 km van Firenze. Het is overal waar je in de Toscane gaat heel erg mooi naar mijn mening. San Grimmiano is helemaal geweldig en zeker ook de uitzichten. Helaas was het niet helemaal helder tijdens ons verblijf daar (hoge luchtvochtigheid en regenachtig), maar desondanks.

De plekken die je in een van je berichten noemde is inderdaad zeer spectaculair, maar ga je in de richting van Pienze dan krijg je de plekken waar zeel veel platen zijn gemaakt. De eenzame woning op de heuvel met een oprlijlaan. Je kent ze wel. Het is ons er zo goed bevallen dat ik overweeg nog dit jaar een keer weer te gaan. Als je twee dagen over de reis doet is het super goed te doen. Dan ook heb je nog mooie mogelijkheden om in Zwitserland mooie platen te schieten.

Je hebt maar geluk met zulke opdrachten, want ik heb thuis al gezegd dat ik er mijn leven verder wel zou willen verblijven, want er is zo ontzettend veel moois te zien.
NCN lid. Nikon D200, Nikon D300, Nikon D3s, Nikon AF VR 105 Micro, AF-S 70-200 VR, Nikon AF-S 24-70. Nikon AF-S 14-24, Nikon Af-s 200-400 F4 VRIISB-800, SU R1C1

Peetjjuh

Bericht door Peetjjuh » zo jun 06 2010 10:53 pm

Erg mooie foto's! Vooral de laatste foto's.

Het gras en de heuvels van foto 2 lijkt wel van de teletubbies! :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”