Draadontspanner of Draadloze afstandbediening?

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door George Fennes » vr sep 29 2006 8:23 pm

Jos gefeliciteerd :D :lol: ,

Door die ene afstandsbediening hoor je helemaal bij de club :D .

Het begin is er en kan je wat resultaten laten zien van die Sigma lenzen :roll: ?

Ben benieuwd.

Groetjes George
Blijf het objectief bekijken

SPIKE

Bericht door SPIKE » vr sep 29 2006 11:16 pm

Jos schreef
En mijn 20-40mm sigma is toch echt beter dan die nikon k*tlenzen.

Beste Jos, nu sla je een beetje door..met beter dan de Nikon K*T lenzen. Niet dat je mij nu raakt dat je Nikon afkraakt…zal mij een biet zijn.
Dan moet je dit onderbouwen.
Ik ga geen Sigma of een ander merken afkraken, zelfs die van € 50 euro niet. En waarom niet....dat ik daar niet de juiste middelen voor hebt om dit hard te maken, en ik ben een maar amateurtje.

Maar ik lees veel foto (vak)bladen, en zoals je weet draait het hele digitale circus ten onrechte alleen maar om Nikon en Canon, maar goed.
Al diversen malen worden en zijn er diversen merken lenzen getest op Nikon en Canon camera's. Wat blijkt dat in de meeste gevallen de wit merken, dus een Sigma en Tokina enz. dat deze meestal slechter uit de bus komen op een Nikon body, dan een Canon Body
Misschien maakt Nikon wel K*T camera’s? GRAPJE pffff :oops: :oops:

Maar sommige Nikon aanhangers zijn verre van objectief te noemen, alleen Nikon is goed. Nikon is ook goed, maar sommige kunnen echt overdrijven en zien het goede in een ander merk niet (meer) Ik zelf ben niet merk gehecht, als mijn D70 ooit de geest geeft ,en merk X komt met een voor mij ideale camera op de markt, dan stap ik over..No problemo.

En dan die man met z’n D200, die loopt te pochen….die ziet zijn camera als een status, en met zulk soort mensen hou ik me niet mee op. Ik meer waardering voor iemand die echt mooie plaatjes schiet met een D50, dan iemand die alleen maar loopt te pochen met zijn uitrusting, en nog geen lens kan verwisselen.
Maar eigenlijk gaat deze topic over een ABeetje…toch?
Laatst gewijzigd door SPIKE op za sep 30 2006 4:41 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

vanson

Bericht door vanson » vr sep 29 2006 11:43 pm

Jos schreef:Zo is het maar net.... Ik heb de middelen niet voor zo'n mooie 14mm van nikon. Maar met mijn tokina 12-24 maak ik toch echt heel verdienstelijke foto's, in ieder geval goed genoeg voor publicatie op A4 formaat. En mijn 20-40mm sigma is toch echt beter dan die nikon k*tlenzen.
Een kutlens is een lens waarbij je altijd, of dan tenminste de helft van de tijd, het gevoel hebt dat het beter kan, en dat het niet aan jou als fotograaf ligt, dat je er niet uithaalt wat er in zit (dwz in jou als fotograaf, niet in de lens, al dan niet aangemerkt als kutlens)

Ik heb in de loop der jaren heel wat kutlenzen gezien en gebruikt. Op sommige kutlenzen stond 'Canon', op andere 'Sigma', op een aantal zelfs 'Nikkor'.

Met elke lens en camera kun je fantastische foto's maken. Het maakt niet uit of je een Praktica of een Leica meezeult. Wat uitmaakt is of je kunt fotograferen.

De pest is, dat de meeste mensen met een 'kutlens' niet kunnen fotograferen, en dit niet inzien of nooit zullen inzien, en dus altijd deze kutlens zullen gebruiken, niet inziend dat ze zichzelf niet gaan overtreffen in hun kunnen.
Dit is wel een getuigenis van realiteitszin. Waarvoor hulde.

Het is een teken van 'fotografische intelligentie' om een kutlens te herkennen.
Het is een getuigenis van 'fotografische kunde' om met een kutlens een prachtige foto te maken.

(vul de rest zelf maar in)

Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jos » za sep 30 2006 8:52 am

Mijn excuses, zo slecht is die lens inderdaad niet. Ik kon er niet mee uit de voeten. Donker, soft en veel vervorming (let wel ik fotografeer architectuur), die bovendien niet makkelijk te corrigeren is. Voor mij destijds een zware tegenvaller, temee omdat het mijn eerste echte nikkor objectief was en ik er toch nog 300 euro voor betaald had. Excuses dus. Aan de andere kant: als iemand van die flauwe opmerkingen maakt over third party lenzen dan mag je een keer terugschoppen, niet? Ik kies mijn lenzen met heel veel zorg, na me uitvoerig geïnformeerd te hebben. Ik koop het beste wat er te koop is binnen een bepaald budget. En dan kom ik niet op nikon uit. Zo is het nu eenmaal.
Wat blijkt dat in de meeste gevallen de wit merken, dus een Sigma en Tokina enz. dat deze meestal slechter uit de bus komen op een Nikon body, dan een Canon Body
Echt nog nooit, maar dan ook nog nooit iets van gemerkt.

Hier een plaatje met de sigma 20-40mm f.2.8. Uit de hand geschoten, toen ik hem net had. Iets mis mee?

Afbeelding

Hier een plaatje met de Sigma 70-300mm 4-5.6 APO

Afbeelding

Hier een plaatje met de Tokina 12-24mm f.4

Afbeelding
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

rvdb

Bericht door rvdb » za sep 30 2006 11:12 am

Respect is ver te zoeken in sommige berichten hier. Toch fijn dat iedereen die hier komt een geweldige fotograaf is met duizenden euro's op de bank om het beste van het beste te kopen..

HdBD200

afstandsbediening

Bericht door HdBD200 » di okt 24 2006 11:31 am

Wie kan mij vertellen of de afstandsbediening ML-L3 ook functioneert op de Nikon D200.
Enkele handelaren hebben mij verteld "Ik DENK HET WEL"
Daar heb ik niet zoveel aan natuurlijk.

Henk

dragon2

Bericht door dragon2 » di okt 24 2006 11:36 am

Van dpreview:
Optional accessories D200: Wireless Transmitter WT-3, AC Adapter EH-6, Speedlight SB-800/SB-600/SB-R200, Nikon Capture 4 (Ver. 4.4), CompactFlash card, Nikkor lenses, Multifunction Battery Pack MB-D200, GPS Cable MC-35, Remote Cord MC-36 (replacement of MC-20), Semi-soft Case CF-D200

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » di okt 24 2006 12:49 pm

Jos schreef:
En als de ander mooie foto's maakt met een ander merk lens en daar tevreden mee is, wie zijn wij dan om dat af te kraken.
Zo is het maar net.... Ik heb de middelen niet voor zo'n mooie 14mm van nikon. Maar met mijn tokina 12-24 maak ik toch echt heel verdienstelijke foto's, in ieder geval goed genoeg voor publicatie op A4 formaat. En mijn 20-40mm sigma is toch echt beter dan die nikon k*tlenzen
Waar slaat dit op?! :evil:

George Fennes
Clublid
Clublid

Joost - Jos

Bericht door George Fennes » di okt 24 2006 1:36 pm

Beste Joost Wouters,
Als je een pagina teruggaat, zal je zien dat Jos deze opmerking op 29 september heeft gemaakt en op 30 september al z'n excuses heeft gemaakt voor de iets ongenuanceerde opmerking.
Dus ik denk dat deze opmerking al genoeg in beeld is gekomen.
Jos hoef toch niet elke dag zijn excuses te maken?
En verder vind ik het de sop in de kool niet waard om hier op door te gaan.
Maar ik denk dat een ieder op dit forum respect moet hebben voor een ander zijn standpunt/zienswijze en er voor op moet passen niet onnodig andere te shokkeren.

Groetjes George :D

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » di okt 24 2006 3:49 pm

Sorry.. Had 't nog niet gelezen... Dacht dat 't een nieuwe post was, aangezien ik de teksten lees en neit kijk naar data en/of tijden.

Heb nu alles maar even gelezen ;) En Jos hoeft dat inderdaad niet George, maar ik had het nog niet gelezen. En je wilt er niet op door gaan maar doet 't toch... :S Strange...

Ik heb respect voor ieders menig, zolang die goe dis onderbouwd en/of op waarheid berust.

Ciao...

George Fennes
Clublid
Clublid

Joost LEZEN

Bericht door George Fennes » di okt 24 2006 4:01 pm

Joost ik zei "VERDER WIL IK ER NIET OP DOORGAAN"
Dat bedoel ik ermee! :shock: OEPS :shock: nu doe ik het toch. :oops:

Groetjes George :D