Hallo allemaal!!!
Wat een interesse...!
Ik begin even bij het begin...
Vandaag dacht ik ' Ik hoor niets meer op het forum, laat ik eens gaan kijken'(normaal ontvang ik een mail bij een geplaatste reactie, maar nu al dagen niet) en zag toen al jullie reacties! Heel erg leuk.
Ik ben zelf, na het huwelijk, op vakantie gegaan (net als het paar zelf overigens) en heb er dus nog weinig aan kunnen doen.
Ben er nu weer en ben er druk mee bezig.
De dag zelf was ERG geslaagd! Het bruidspaar was blij, alles verliep goed en de dag was gewoon 1 groot feest, maar..Wat is dat moeilijk om dat allemaal, op de juiste manier, op de juiste plekken en op het juiste moment vast te leggen zeg! Jeetje. Ik heb bewondering voor jullie allemaal die dit dagelijks (of vaak) moeten doen.
Ik vond het heel erg leuk om te doen, maar - zoals ik op voorhand al zei- zitten er een paar goeie amateurfoto's tussen, maar haalt het het natuurlijk niet bij het werk van een prof. (Maar daar was het dus ook niet om te doen)
Ik heb het bruidspaar de foto's de dag na de bruiloft even snel laten zien (onbewerkt dus) en toen waren ze al erg tevreden. Prima dus.
Ik ben gestart bij de bruid. Die haarzelf bij haar ouders thuis klaar zou maken voor de dag.
De gratis fotograaf- die gestart is bij de bruidegom thuis, was een ontzettend aardige man. Hij werkte samen met nog 2 mensen (die voor hem voor lichtinval ed. zorgden).
Hij heeft uitgelegd dat hij foto's op zijn website wilde plaatsen (nu nog niet in de lucht), maar dat andere paren daar -aangezien ze ervoor hadden moeten betalen- geen toestemming voor hadden gegeven.
Daarom deed hij het nu gratis in ruil voor publicatie op zijn site.
Het zegt natuurlijk helemaal niks,maar hij kwam zeer vriendelijk en uiterst betrouwbaar over. Of dat ook zo is, zullen we zien. Zo niet...Hebben we altijd mijn foto's nog.
Ik moet wel zeggen dat we uitgegaan zijn van zijn aanwijzingen, etc.
Hij heeft bijv. van alle stellen (ouders, schoonouders, getuigen, ed) foto's gemaakt op de trap voor het stadhuis. Deze heb ik niet gemaakt en het zou dus erg jammer zijn als deze niet komen, maar..We zullen zien!
Ik heb zeker aan jullie tips proberen te denken en heb ze soms ook gebruikt, maar..Zoals ik al zei, gaat zo'n dag ZOOO snel en moet je overal zo snel bij zijn dat je soms maar gewoon schiet.
Het bepalen van het licht, maar met name ook de compositie vind ik echt superlastig..
Maar goed..Gaandeweg leren we wel
Zoals gezegd, wordt de bewerking de komende dagen gedaan.
Zodra ik iets kan laten zien, doe ik dat! (Ik zal zo gelijk even gaan kijken..)
Iig bedankt voor de interesse!