Kan in CaptureNX mijn camara-instellingen niet meer wijzigen
Kan in CaptureNX mijn camara-instellingen niet meer wijzigen
Als je in Capture NX je NEF bestanden opende, kon je hierin altijd je camera-instellingen nog wijzigen, bijv als je de verkeerde witbaland of zo gekozen had. Nu lukt dat niet meer en ik begrijp niet wat ik gedaan heb. Ik heb de D200 camera en NX versie 1.3.3. Heb ik misschien iets op de camera zelf gewijzigd of zo? Ik kan het niet ontdekken. Kan iemand me helpen want ik vond het toch wel erg gemakkelijk om achteraf instellingen te kunnen wijzigen.
Herman, je had gelijk. Heb opnieuw van CD geïnstalleerd en toen werktje het weer. Toen ik daarna de update 1.3.3 heb gedraaid, werkte het weer niet. Dus weer opnieuw geïnstalleerd en alleen update 1.3.0. Werkte het wéér niet. Ik weet toch zeker dat ie met 1.3.0. wel heeft gewerkt, dus geen idee wat er aan de hand is. Laat nu maar gewoon de basisversie staan, maar die is zo ontzettend traag. En Patrick... nee... ik weet echt wel het verschil tussen NEF (RAW) of JPG
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Mary,
Sinds NX 1.3.3 kun je de camerainstellingen niet meer wijzigen aan de linkerzijde van het scherm, maar zijn ze aan de rechterzijde ondergebracht onder 1. Stap Basisinstellingen.
Ga naar 1. Stap Basisinstellingen kies Camera aanpassingen en vervolgens Beeldinstelling niet gebruiken. Hier vind je de oorspronkelijke camerainstellingen terug, die je op de bekende manier ook weer kunt wijzigen. Kies je echter Beeldinstelling, dan heb je de beschikking over de nieuwe Picture-control mogelijkheden (Standaard, Neutraal, Levendig, enz.) die in de nieuwste Nikon DSLR's (vanaf D3 en D300) worden aangeboden.
Ik hoop dat het nu weer werkt voor je.
Sinds NX 1.3.3 kun je de camerainstellingen niet meer wijzigen aan de linkerzijde van het scherm, maar zijn ze aan de rechterzijde ondergebracht onder 1. Stap Basisinstellingen.
Ga naar 1. Stap Basisinstellingen kies Camera aanpassingen en vervolgens Beeldinstelling niet gebruiken. Hier vind je de oorspronkelijke camerainstellingen terug, die je op de bekende manier ook weer kunt wijzigen. Kies je echter Beeldinstelling, dan heb je de beschikking over de nieuwe Picture-control mogelijkheden (Standaard, Neutraal, Levendig, enz.) die in de nieuwste Nikon DSLR's (vanaf D3 en D300) worden aangeboden.
Ik hoop dat het nu weer werkt voor je.
Laatst gewijzigd door Jur op do jun 26 2008 4:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jur