externe harde schijf.
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
externe harde schijf.
<<Ik meende dat hier eerder wat over was geschreven maar vind het even niet terug>>
a.s. zaterdag heeft office centre een aanbieding met een externe harde schijf van Iomega.
opslagcapaciteit 320 Gb
toerental 7200 rpm
interface USB 2.0
2jaar garantie
PRIJS 99 euro
heeft iemand ervaring met dit merk harde schijf?
Ik overweeg om hem zaterdag te halen.
a.s. zaterdag heeft office centre een aanbieding met een externe harde schijf van Iomega.
opslagcapaciteit 320 Gb
toerental 7200 rpm
interface USB 2.0
2jaar garantie
PRIJS 99 euro
heeft iemand ervaring met dit merk harde schijf?
Ik overweeg om hem zaterdag te halen.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
externe harddisk
Geen ervaring met dit merk maar ik heb zelf een Western Digital met een opslag van 250 gieg. Met een laptop van 30 gieg was ik snel uitgepiest. Met mijn eigen website heb ik toch een hoop opslag nodig plus al die foto's die je dan mooi naar die externe kan wegschrijven.
Dus zeker aanschaffen.
Dus zeker aanschaffen.
Groeten Marcel
OfficeCentre is wel ex BTW heh. Maar, heb ondertussen 2 van die schijven gekocht, voor iemand anders. Zien er stevig uit, mooie behuizing, alleen jammer dat het alleen usb2 is en geen firewire, dat zie je steeds meer, helaas...
Ik heb zelf nu draaien:
- oude maxtor 200 GB, USB2+firewire, ratelt nu en valt zo ongeveer uit elkaar
- nieuwe maxtor 160 GB, USB2, zwaar ding
- freecom 400 gb, USB2, veel gb voor leuk prijsje! ook van office centre.
- ingebouwde gewone IDE hd, USB2 + firewire
- ingebouwde gewone IDE hd, USB2 + USB2 hub, vertoont gebreken nu
- ingebouwde laptop hd, deze is nog het handigst want hij is klein en krijgt stroom via de usb poort, hij is wel het duurste per GB
Ik ga ook eens kijken naar zelf in te bouwen S-ATA schijven, daar zijn nu ook behuizingen voor die zouden supersnel moeten zijn, maar voorlopig kan ik vooruit qua gb's. Ik gebruik nogal wat, voor foto's maar m.n. voor videobestanden.
Ik heb alleen zelf het idee dat veel rondslepen met gewone hd's zoals ik doe niet zo handig is, en dat de laptop hd er wat beter tegen kan.
Ik heb zelf nu draaien:
- oude maxtor 200 GB, USB2+firewire, ratelt nu en valt zo ongeveer uit elkaar
- nieuwe maxtor 160 GB, USB2, zwaar ding
- freecom 400 gb, USB2, veel gb voor leuk prijsje! ook van office centre.
- ingebouwde gewone IDE hd, USB2 + firewire
- ingebouwde gewone IDE hd, USB2 + USB2 hub, vertoont gebreken nu
- ingebouwde laptop hd, deze is nog het handigst want hij is klein en krijgt stroom via de usb poort, hij is wel het duurste per GB
Ik ga ook eens kijken naar zelf in te bouwen S-ATA schijven, daar zijn nu ook behuizingen voor die zouden supersnel moeten zijn, maar voorlopig kan ik vooruit qua gb's. Ik gebruik nogal wat, voor foto's maar m.n. voor videobestanden.
Ik heb alleen zelf het idee dat veel rondslepen met gewone hd's zoals ik doe niet zo handig is, en dat de laptop hd er wat beter tegen kan.
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik heb zelf net 2 schijven van 250 gigi gekocht van Western digital. Staan nog leuk op de boekenplank ook (in nu dus een schijvenplank).
Deze kostten ook 99 euro p/st. Dus een slechte deal heb je niet gemaakt. Je schrijft dat je het jammer vindt dat het geen fire wire schijven zijn. Dit snap ik niet helemaal. Het verschil in snelheid tussen fire wire en USB 2 is te verwaarlozen.
Deze kostten ook 99 euro p/st. Dus een slechte deal heb je niet gemaakt. Je schrijft dat je het jammer vindt dat het geen fire wire schijven zijn. Dit snap ik niet helemaal. Het verschil in snelheid tussen fire wire en USB 2 is te verwaarlozen.
- The-Boss
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
De snelheden :
USB
USB 1.0 1,5 Mb/s
USB 1.0 hs 12 Mb/s
USB 2.0 480 Mb/s plug&play
Firewire
FireWire 400 400 Mb/sec
FireWire 800 800 Mb/sec
FireWire NG 1,6-3,2 Gb/sec
USB
USB 1.0 1,5 Mb/s
USB 1.0 hs 12 Mb/s
USB 2.0 480 Mb/s plug&play
Firewire
FireWire 400 400 Mb/sec
FireWire 800 800 Mb/sec
FireWire NG 1,6-3,2 Gb/sec
Pierre 8-)
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl