[Urbex] Voormalige psychiatrische kliniek

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Marceld
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

[Urbex] Voormalige psychiatrische kliniek

Bericht door Marceld » ma sep 22 2008 7:58 pm

Afgelopen zaterdag met Antoinette op pad geweest naar een voormalige psychiatrische kliniek. Hieronder mijn bijdragen.

Op- en aanmerkingen zijn welkom!

[Update: ik zal de volgende keer een wat kleiner formaat posten, deze vind ik aan de grote kant!]

Groet,
marcel

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
We waren niet alleen in de kelder! :roll:

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marceld op ma sep 22 2008 9:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD

Urban exploring sinds 2008

Flickr[/size]

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » ma sep 22 2008 8:41 pm

Leuk, toaal andere insteek :wink: Als ik naar dat badeendje kijk doet spontaan m'n hoofd weer zeer :lol: Enne...je vergeet het verhaal :wink:
Say what you like
Do what you feel

Marceld
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marceld » ma sep 22 2008 9:24 pm

Antoinette schreef:Enne...je vergeet het verhaal :wink:
Is dat dan echt zo interessant? :oops:
De collega's vonden het in ieder geval geweldig! :D

Wie wilde het ook al weer weten?

groet,
marcel
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD

Flickr[/size]

Dennis71

Bericht door Dennis71 » di sep 23 2008 10:46 am

Leuke serie Marcel. Ik herken de brandmeldcentrale nog van mijn werk. Kan maar zo zijn dat ik er eens geweest ben.

Frederix

Re: [Urbex] Voormalige psychiatrische kliniek

Bericht door Frederix » di sep 23 2008 6:43 pm

Marceld schreef:Afgelopen zaterdag met Antoinette op pad geweest naar een voormalige psychiatrische kliniek. Hieronder mijn bijdragen.

Op- en aanmerkingen zijn welkom!

[Update: ik zal de volgende keer een wat kleiner formaat posten, deze vind ik aan de grote kant!]

Groet,
marcel

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
We waren niet alleen in de kelder! :roll:

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
Ik weet niet precies waarom, maar ik ben er niet echt kapot van. Er ontbreekt iets. Ik denk dat de sfeer van een leeg en verlaten gebouw niet echt overkomt.

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Boldey » di sep 23 2008 7:20 pm

Behalve nr 4 vind ik ze ook niet urban overkomen. Eigenlijk de gewone ouwe troep waar ik jaren in heb gewerkt haha....

Marceld
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marceld » di sep 23 2008 8:12 pm

Frederix schreef: Ik weet niet precies waarom, maar ik ben er niet echt kapot van. Er ontbreekt iets. Ik denk dat de sfeer van een leeg en verlaten gebouw niet echt overkomt.
Ben ik helemaal met je eens! :oops:
Op de één of andere manier ben ik er ook niet echt tevreden over.
De sfeer ontbreekt. Maar ja, oefening baart kunst!

Groet,
marcel

Flickr[/size]

Frederix

Bericht door Frederix » di sep 23 2008 9:10 pm

Marceld schreef: ................
Maar ja, oefening baart kunst!

Groet,
marcel
Dat klopt helemaal. Gewoon doorgaan en hier werk laten zien. Het gaat op den duur steeds beter . . .

De originele foto
Afbeelding

Met wat bewerking krijg je toch een andere foto
Afbeelding

Dennis71

Bericht door Dennis71 » wo sep 24 2008 12:32 am

Of zoiets

Afbeelding

Afbeelding

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » wo sep 24 2008 1:00 am

Beetje ongepast om er met een filtertje hier of daar nog wat van te willen maken. De maker zelf staat er niet echt achter, de kijkers zijn niet echt overtuigd en het is duidelijk dat de locatie niet precies aan de verwachtingen voldeed. Goed, de foto's ogen wat doorleefder na nabewerking door Frederix en Dennis71, maar het komt de serie als eenheid niet ten goede. "Urbex" schept een verwachting en dat is niet met een beetje sjoppen te bewerkstelligen. Het staat of valt bij de locatie.
Zo zie je maar hoe zorgvuldig je je titel moet kiezen. "Urbex" heeft te maken met "verlaten plekken bezoeken". Het ziet er in dit geval jammer genoeg niet verlaten genoeg uit.
Als laatste; het initiatief is erg leuk en kan zeer inspirerend werken.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Frederix

Bericht door Frederix » wo sep 24 2008 2:06 am

Eeuw schreef:Beetje ongepast om er met een filtertje hier of daar nog wat van te willen maken. De maker zelf staat er niet echt achter, de kijkers zijn niet echt overtuigd en het is duidelijk dat de locatie niet precies aan de verwachtingen voldeed. Goed, de foto's ogen wat doorleefder na nabewerking door Frederix en Dennis71, maar het komt de serie als eenheid niet ten goede. "Urbex" schept een verwachting en dat is niet met een beetje sjoppen te bewerkstelligen. Het staat of valt bij de locatie.
Zo zie je maar hoe zorgvuldig je je titel moet kiezen. "Urbex" heeft te maken met "verlaten plekken bezoeken". Het ziet er in dit geval jammer genoeg niet verlaten genoeg uit.
Als laatste; het initiatief is erg leuk en kan zeer inspirerend werken.
Ik ben van mening dat enerzijds de locatie de sfeer in zich moet hebben, anderzijds kan een juiste bewerking deze versterken. Een foute bewerking of foute standpunten kunnen de sfeer van een locatie geheel teniet doen. Door ervaring kom je er achter hoe je een locatie het beste in beeld kan brengen. Deze locatie heeft de sfeer in zich, kijk maar naar de foto's van Antoinette van dezelfde locatie.

Ik heb overigens geen filtertje gebruikt, ik heb alleen wat gespeeld met doordrukken, tegenhouden en het opschroeven van de kleurverzadiging. Hoe weet je trouwens dat de maker niet achter deze bewerkingen staat, ik heb hierover niets kunnen lezen. Als de maker problemen met mijn bewerkingen heeft haal ik ze direct weer weg. Ik hoor het wel van hem.

Marceld
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marceld » wo sep 24 2008 8:48 am

Frederix schreef: Dat klopt helemaal. Gewoon doorgaan en hier werk laten zien. Het gaat op den duur steeds beter . . .

De originele foto

Met wat bewerking krijg je toch een andere foto
En hoe heb je dit gedaan Frederix? Dan kan ik namelijk met CS3 ook eens wat proberen.
Graag even een duwtje in de juiste richting... :oops:

Bedankt!

groet,
marcel

Flickr[/size]

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » wo sep 24 2008 9:28 am

Marceld schreef:
Frederix schreef: Ik weet niet precies waarom, maar ik ben er niet echt kapot van. Er ontbreekt iets. Ik denk dat de sfeer van een leeg en verlaten gebouw niet echt overkomt.
Ben ik helemaal met je eens! :oops:
Op de één of andere manier ben ik er ook niet echt tevreden over.
De sfeer ontbreekt. Maar ja, oefening baart kunst!

Groet,
marcel
@ Frederix, sorry, je begrijpt me verkeerd. Het gaat niet over jouw bewerking maar over zijn serie.
Hier zegt ie het letterlijk, vandaar.. :wink:
Er mankeert niets aan jouw bewerking hoor, daar ben je erg knap in!
Groet,
Ewald
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”