lectuur

Discussies over flitsers
Plaats reactie
19doerak59

lectuur

Bericht door 19doerak59 » za okt 25 2008 7:55 pm

wie weet voor studiofotgrafie goede lectuur, met name waarin de opstelling studioverlichting wordt gepresenteerd met het resultaat?

F5
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Re: lectuur

Bericht door F5 » zo okt 26 2008 1:34 pm

Ik weet niet of het aansluit op je wensen, maar het boek: "Master Lightning Guide for portrait photographers" door Christopher Grey (Amherst Media) zou iets kunnen zijn.

Hierin staan onderwerpen of de principes va portret verlichting, uitrustig, belichtingsverhoudingen, basisverlichting, klassieke stijlen, High & low key belichting, achtergronden etc.

Per object/portret staat een tekening erbij hoe de opstelling is tov het model, soort verlichting, welke hoek (x graden tov model) etc. en de gemaakte foto's.

19doerak59

Bericht door 19doerak59 » zo okt 26 2008 2:04 pm

je omschrijving van de inhoud van het boek sluit precies aan bij mijn wensen, ik ga snel googelen waar ik het boek kan kopen...bedankt!

PeterG
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door PeterG » zo okt 26 2008 2:40 pm

Bol.com € 22,99 incl. verzendkosten.

Peter

bokeh

Bericht door bokeh » di nov 11 2008 6:38 pm

'Licht en verlichting bij digitale fotografie' van Michael Freeman, ongeveer 10,- EUR bij de lokale boekwinkel.

Gabees
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gabees » di nov 11 2008 8:47 pm

Master Lightning Guide for portrait photographers" door Christopher Grey (Amherst Media) is een absolute aanrader.
Ik zag het boek twee weken geleden bij een bevriend fotografe en heb het direct bij bol besteld. Moest er 1½ week op wachten maar vandaag viel het op de deurmat!

PeterG
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door PeterG » di nov 11 2008 10:13 pm

Ook hier: master lighting guide for portrait photographers van Christopher Grey :D (jij hebt de onweer versie zie ik :lol: :lol: :lol: )
En ook via Bol.com :D

Peter

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”