Tv kijken

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Ciska

Tv kijken

Bericht door Ciska » zo dec 28 2008 2:37 pm

Hier weer een uit mijn overbelaste creative bovenkamer.
Hier is alles zelf in elkaar gezet, zelfs de schaduw en de glinstering in het beeldscherm heb ik gemaakt. Gewoon lekker crea bezig zijn en alles zelf in elkaar aan het zetten... Leuk voor een fotoshow.

Afbeelding

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Tv kijken

Bericht door Skippy » zo dec 28 2008 2:42 pm

Knap hoor. Ciska = Queen of Photoshop :) Sjop je alleen voor hobby of ook voor werk?

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » zo dec 28 2008 2:51 pm

Inderdaad CreaBea. Leuk hoor en weer mooi om te zien wat je zo allemaal met PS kan doen.
Top,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

mikemix

Bericht door mikemix » zo dec 28 2008 3:03 pm

Vind het dus niet super.
dit soort dingen moet je in 3D programma's uitvoeren.
Je kan in PS ook pagina's opmaken, maar doet dit veel beter in InDesign.
Sorry voor de vergelijking maar dit kan gewoon veel beter en natuurgetrouwer.

Ciska

Bericht door Ciska » zo dec 28 2008 4:00 pm

Beste en lieve Mike.
Ik ken best tegen kritiek en kan met sommige opmerkingen best wel wat mee. Maar tot heden toe heb ik jou alleen maar negatieve dingen zien schrijven over wat ik gemaakt heb.
Weet je wat? Laat nou eens zien wat je zelf allemaal maakt met je foto's van trucages in sjop.
Misschien is dat nu eens een goed voornemen voor je om in 2009 eens minder kritiek te geven en ook eens wat te laten zien wat jij maakt in sjop. Zullen we dat eens afspreken?

Succes!

emiel
Forumlid
Forumlid

Bericht door emiel » zo dec 28 2008 4:35 pm

kan mij ook niet bekoren.

ajuus
emiel

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid

Bericht door D. Haaksma » zo dec 28 2008 4:57 pm

Goed, geen topfoto.

Maar dat was ook niet het idee achter de plaat.
Wel een prima voorbeeld van wat er met Photoshop meer kan dan wat verscherpen en pimpen.
Meer zullen de meeste bezoekers van het forum niet doen met Photoshop.
Doe het maar na, verbeter het eens of kom met een ander goed voorbeeld.
Ik ben benieuwd

emiel
Forumlid
Forumlid

Bericht door emiel » zo dec 28 2008 5:02 pm

D. Haaksma schreef:Doe het maar na, verbeter het eens of kom met een ander goed voorbeeld.
Ik ben benieuwd
waarom? Mij ligt deze toepassinghoek van photoshop niet. Ik vind het te gemaakt. Ik hou van foto's maken en niet van photoshop-pen. ieder z'n eigen passie ;)

ajuus
emiel

mikemix

Bericht door mikemix » zo dec 28 2008 5:39 pm

Ciska schreef:Beste en lieve Mike.
Ik ken best tegen kritiek en kan met sommige opmerkingen best wel wat mee. Maar tot heden toe heb ik jou alleen maar negatieve dingen zien schrijven over wat ik gemaakt heb.
Weet je wat? Laat nou eens zien wat je zelf allemaal maakt met je foto's van trucages in sjop.
Misschien is dat nu eens een goed voornemen voor je om in 2009 eens minder kritiek te geven en ook eens wat te laten zien wat jij maakt in sjop. Zullen we dat eens afspreken?

Succes!
Ik ben eerlijk en het is zeker niet persoonlijk bedoeld.
Ik zal je voorstel zeker serieus nemen.

Een voorbeeld van iets wat niet bestaat maar wel in 3D gemaakt is door mijzelf en mijn broer:

*Voorbeeld van werkstuk verwijderd*

Bovenstaand is in Vector Works gemaakt en in Cinema gerenderd.
Wat je er van vindt is persoonlijk, feit blijft dat dit onmogelijk in Ps is te maken.
Laatst gewijzigd door mikemix op zo dec 28 2008 7:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ciska

Bericht door Ciska » zo dec 28 2008 6:26 pm

Mike.

Iedereen weet hier dat ik met sjop werk en niet een of ander programma. Ik werk helemaal met sjop. En het gaat er niet om om het nu 2d is of 3d of 4d of wat dan ook, het gaat er om wat je met sjop kan maken. Een beetje fantasie (wat ik ook schreef) is geen overbodige luxe.
Ik laat hier de mensen een beetje prikkelen om te laten zien wat je zo even met sjop kan doen dan alleen retoucheren. Natuurlijk zijn er allerlei programma's en technische dingen, maar mij bedoeling is om het te laten zien wat je met sjop kan. Wat mij namelijk wel is opgevallen is dat je steeds negatief bent wat ik hier plaats en daar val ik over. dat jij het niet mooi vind, vind ik prima, maar er zijn ook andere mensen die het wel mooi vinden.
Misschien moet je toch echt eens je fantasie een beetje gaan gebruiken en ga ook eens met sjop werken en niet gelijk de grote geleerde uithangen en jezelf altijd het beste vinden. Wat ik hier maak is ook niet het beste, ik ben ook maar een hobbygeit. en met hobby komt nu eenmaal vaak fantasie bij kijken. Niet gelijk naar de professionaliteit neigen, maar ook eens een beetje fantasie gebruiken.
Als je mensen steeds loopt af te kraken over hun hobby, dan willen ze op een gegeven moment hier niets meer plaatsen, omdat er een stel tussen zitten die het altijd beter weten en het altijd professioneel willen zien, dat kan nou niet er zijn ook hobbygeiten zoals ik die het voor de plezier doen.

PS. Dat van jou ziet er leuk uit, maar heeft niets met foto's te maken hetgeen wat ik wel bedoel

mikemix

Bericht door mikemix » zo dec 28 2008 7:29 pm

Neuj, verder dan moedermavo is het hier niet gekomen.

Cisca, geweldig die fantasie, Cisca Ps heeft ook beperkingen, laat je nu de grenzen hebben opgezocht (en overschreden i.m.o.).
Trouwens, het notitieblok in ander draadje vind ik geweldig, zo ben ik dan ook wel weer

riederalp

Bericht door riederalp » zo dec 28 2008 7:47 pm

Ik vindt het wel grappig
Maar iedereen kan werken met een ander programma

Zij werkt graag met photoshop en ze kan er veel mee ik lees aandachtig al die stukjes die ze plaatst waar je van kan leren.
En ja ik ben aan het oefenen.

Ik heb div programma's geprobeerd en nu ik bezig ben met shop kanik wel zeggen lekker compleet.

Er zullen best andere programma's zijn die beter zijn.

Maar dat bek gevecht moet gewoon stoppen
als je het niks vindt zet je niks neer en ga niet schoppen zet anders ff zelf een foto neer wat je aan gepast hebt.

Ciska ga lekker door

Fotofreak
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Fotofreak » zo dec 28 2008 8:06 pm

Ciska schreef:Hier weer een uit mijn overbelaste creative bovenkamer.
Hier is alles zelf in elkaar gezet, zelfs de schaduw en de glinstering in het beeldscherm heb ik gemaakt. Gewoon lekker crea bezig zijn en alles zelf in elkaar aan het zetten... Leuk voor een fotoshow.

Afbeelding
Ciska, je laat leuke mogelijkheden zien van sjop en dat weet ik te waarderen. Lees je stukjes regelmatig en soms leer ik leuke dingen!
Aangaande je compo met de tv een kleine opmerking: Op mijn scherm zie ik wat 'overbelichte' vegen weerspiegelen in het scherm, mschn zo gemaakt om echter te laten lijken,maar dat stoort me een beetje. Qua schaduwen ed vind ik het exp zeker geslaagd en een voorbeeld om deze [zoals ik dat zie] uitdaging ook te gaan proberen!
vr gr Pim [Fotofreak ]
http://www.flickr.com/photos/pimdik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ciska

Bericht door Ciska » zo dec 28 2008 8:17 pm

Hoi Pim.
Ja het is inderdaad niet echt helemaal geslaagd. Volgend jaar ga ik leren hoe je die schaduwen moet maken, staat in m'n agenda.
Ik heb hier allerlei dingen laten zien wat je met sjop kan zodat je kan zien wat je er allemaal mee kan. Volgend jaar ga ik verder met vele tips

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Mike-Nikon » zo dec 28 2008 8:56 pm

Het blijkt te zijn dat bepaalde mensen dit niet of juist wel kunnen waarderen.
Je mag dat ook gerust laten merken maar maak er geen ruzie over.

Photoshop is iets waar je heel veel mee kan doen en dat is hier duidelijk te zien.
Maar als bij zoveel dingen in het leven....... de een vind het niks en de ander prachtig.

Dus graag weer lief zijn voor elkaar..... :wink:
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”