Wie helpt mij te kiezen. Ik heb een jaar of 4,5 met plezier de d70 gehad, maar ben nu toe aan iets anders. Ik heb de complete set verkocht (d70 met kitlens en de 70-300 telelens). De sb600 gehouden. Ik heb 4 kids die ik natuurlijk graag op de foto zet. Ik maak portret en aktie foto's. Ook tijdens het sporten (voetbal, turnen, paardrijden en voltigeren (turnen op een paard) worden volop foto's gemaakt. Verder komen m'n paarden, vakanties en wat natuur terug op de foto. Tijdens (familie)feesten gaat de camera ook mee. Ben altijd erg tevreden over de D70 geweest, maar ontevreden over de ruis. Tijdens de avonden, op de feestjes vooral in de donkere maneges met het paardrijden. Ik heb de hele set dus verkocht en wil nu wat meer. Denk zelf aan de D300 of de Fuji s5 pro. Maar nu na rondneuzen op dit forum komt de D90 ook om de hoek kijken. De D700 met bijhorend glas is nog te hoog gegrepen. Moet ook wensen houden.... Dan daarbij nog investeren in nieuw (of tweedehands) glas. Kom dus maar op met de tips en adviezen voor zowel body als glas. Verder heb ik m'n sb600 gehouden. Wil een aantal jaren vooruit kunnen. De d70 is al weg en met dit mooie winterweer zoals vandaag heb ik dus al flink zitten balen dat ik zonder camera zit.