Nikon Capture NX2 probleem?

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
GdP

Nikon Capture NX2 probleem?

Bericht door GdP » zo mar 29 2009 11:13 pm

Bij het afsluiten van Nikon CNX2 komt bij mij geregeld deze foutmelding:

Afbeelding

Weten jullie wat het probleem is. Niet dat ik er last van heb, maar het staat zo slordig.

Marco

Re: Nikon Capture NX2 probleem?

Bericht door Marco » zo mar 29 2009 11:42 pm

Gerrit,

Het komt bij alleen voor, wanneer ik afsluit, direct na het bewerken van een foto.
Alsof NX2 dan nog bezig is met een verwerking, want wanneer ik een paar minuten wacht met afsluiten, komt deze melding niet tevoorschijn.

Waar het precies aan ligt ? Ask Nik........ :mryellow:

groeten,
Marco

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » zo mar 29 2009 11:48 pm

In mijn ervaring helpt het nog wel eens om te klikken op 'send error report', als het een bekend probleem is dan krijg je direct een link naar een oplossing.
Zelf heb ik geen problemen met NX2 (behalve dan dat ik de nieuwste update niet kan installeren)
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Arabia
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Arabia » zo mar 29 2009 11:55 pm

Hallo Gerrit,

Vaak wijst dit op een windows register probleem. In de regel helpt de-installeren NX 2 daarop volgend regclean actie op het register van Windows.
Als je nadien NX2 weer installeert staan de verwijzingen weer goed in het register en is je "storende" melding history...

Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

GdP

Bericht door GdP » zo mar 29 2009 11:57 pm

Marco schreef:Gerrit,

Het komt bij alleen voor, wanneer ik afsluit, direct na het bewerken van een foto.
Alsof NX2 dan nog bezig is met een verwerking, want wanneer ik een paar minuten wacht met afsluiten, komt deze melding niet tevoorschijn.

Waar het precies aan ligt ? Ask Nik........ :mryellow:

groeten,
Marco

Dat kan het heel goed zijn. Want in het algemeen komt het niet voor. Ik sluit ook pas af als ik de computer uit ga zetten.

GdP

Bericht door GdP » zo mar 29 2009 11:59 pm

Arabia schreef:Hallo Gerrit,

Vaak wijst dit op een windows register probleem. In de regel helpt de-installeren NX 2 daarop volgend regclean actie op het register van Windows.
Als je nadien NX2 weer installeert staan de verwijzingen weer goed in het register en is je "storende" melding history...

Groet'n
Lawrence
We gaan het proberen. Bedankt voor de info.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » ma mar 30 2009 12:59 am

Marco schreef: Het komt bij alleen voor, wanneer ik afsluit, direct na het bewerken van een foto.
Da's op die wijze niet echt verwonderlijk. Veel bewerkingen hebben simpel wat tijd nodig. Dat kun je zien aan het lopende "zonnetje" links bovenaan de bewerkingslijst. Dus ga je afsluiten terwijl dat zonnetje nog loopt, is de bewerking nog actief / nog niet afgerond.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”