Foto shoot voor een pakkende Flyer + update foto`s

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Ruudje

Foto shoot voor een pakkende Flyer + update foto`s

Bericht door Ruudje » ma sep 28 2009 11:10 am

Camera: D300
objectief: 17-55 @ 2.8
SB-800

Ik wil al heel erg lang foto`s maken waarbij de achtergrond zwart is zodat ik deze in cs4 via wat schuifjes zwart weg kan draaien. Ik heb nu een opdrachtje waarbij ik een compositie wil maken zoals onderstaand ID tips zijn meer dan welkom. Midden in de woonkamer een laken neergelegd kleur zwart, ik zelf op een trap vanaf het plafond naar beneden gefotografeerd en geprobeerd om binnen het zwarte laken mijn compo te maken. Niet geheel gelukt. Ik hoop dat jullie misschien meer ideen hebben. Ik heb deze foto gemaakt op 2.8 maar zou graag wat groter diafragma aan willen houden om de foto iets scherper te krijgen. Ik denk niet dat dit gaat lukken omdat ik maar 1 SB-800 heb en bounce via plafond naar beneden..

Alvast bedankt!

Nou gister de fotoshoot indoors gemaakt met primitieve belichting! zie hieronder 2 lampen en 1 paraplu van de blokker met de sb-800 Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

ingerichte woonkamer

Afbeelding

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Afbeelding

Van de uiteindelijke foto wordt een flyer gemaakt . En de persoon op foto zal als zwarte piet te zien zijn (bruin gezicht)
Laatst gewijzigd door Ruudje op wo okt 07 2009 10:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Re: Foto shoot voor een pakkende Flyer

Bericht door pietje-nukem » di sep 29 2009 8:55 am

Met CS4 kan je het zwarte doek toch "bijklonen" wat je te kort komt :|
Dennis71 heeft deze foto een tijdje terug geplaatst.
Wil je zoiets bereiken qua kleur? (achtergrond en de donkere pet van die gozer)
Nou, van mij ook de groeten

Ruudje

Bericht door Ruudje » di sep 29 2009 10:03 am

Dank je wel! Voor de tip!

Gr

Dennis71

Bericht door Dennis71 » di okt 06 2009 3:50 pm

Ik zou ook voor het bijclonen gaan. Overigens heb ik bij mijn foto niets hoeven clonen want het doek hing er al 8)

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Re: Foto shoot voor een pakkende Flyer + update foto`s

Bericht door pietje-nukem » wo okt 07 2009 11:32 am

Nou, je maakt er wel werk van :wink:
Misschien dat je bij de 1e Zwarte Piet de linkerhand wat lichter kan maken en z'n haar net onder de blauwe veer?
Ik moest ff goed kijken, dacht dat hij een wit oor had, maar het zal een oorbel zijn :huh:
Nou, van mij ook de groeten

Ruudje

Bericht door Ruudje » wo okt 07 2009 11:34 am

Thanks zal het vanavond op gekalibreerd scherm ff proberen aan te passen..

is denk ik wel mooier!

gr R

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » wo okt 07 2009 2:55 pm

Echt niet slecht gedaan, alleen vind ik het persoonlijk jammer dat het zo "geplakt" lijkt.
Niet dat het nu voor deze opdracht echt relevant is, maar je modellen komen niet los van de achtergrond.
Een grid of een snoot strobist op de achtergrond had je een mooi verloop gegeven, waardoor je model ook weer wat los komt van de achtergrond.
"Imagination is far more important than knowledge"

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Boldey » wo okt 07 2009 8:33 pm

Belichting op het model valt goed, wel wat verschil in temperatuur tussen de kamerlampen en SB800 ,aar zeker niet storend. Om het los te krijgen van de achtergrond had je een rimlicht kunnen gebruiken. Kleuren zijn ook erg mooi. Ik zou de eenwieler bij foto 2 nog oplichten, die zag ik pas de derde keer dat ik m bekeek.

Ruudje

Bericht door Ruudje » do okt 08 2009 9:18 am

Bedankt voor de opmerkingen, ik heb niet nagedacht om nog een belichting van achter het model te zetten. Heb gister we gezien op diverse fora dat dit echt heel mooi kan zijn!

grR

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”