foto's nieuw lid

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Marco-1963

foto's nieuw lid

Bericht door Marco-1963 » ma feb 08 2010 7:47 pm

Dames/Heren,

Sinds vandaag heb ik mij aangemeld als nieuw lid, dus even voorstellen.
Ik ben Marco en 46 jaar woon in Bergen NH fotograaf ongeveer 5 jaar met een D70s daarvoor met een F65 en een FG20.
Via Opa Ron deze ontdekt, bij deze een aantal foto's waar een ieder wat over kan aanmerken/opmerken.

1.
Afbeelding
fiets in de haven van IJmuiden

2.
Afbeelding
inktvis

3.
Afbeelding
mijn 1e portret foto onbewerkt

4.
Afbeelding
het zelfde portret maar dan bewerkt
Laatst gewijzigd door Marco-1963 op ma feb 08 2010 8:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jay

Re: foto's nieuw lid

Bericht door Jay » ma feb 08 2010 7:59 pm

Hoi Marco,

Allereerst welkom!
Je foto's zijn zo behoorlijk aan de kleine kant.
In de link van je foto's staat ergens 3 kwart: 's128' verander de 128 naar 800 en we zien de foto's op normaal formaat ;)

Marco-1963

Bericht door Marco-1963 » ma feb 08 2010 8:12 pm

Zal het gaan wijzigen zag ook dat ze erg klein zijn

Marco-1963

Bericht door Marco-1963 » ma feb 08 2010 8:17 pm

Jay schreef:Hoi Marco,

Allereerst welkom!
Je foto's zijn zo behoorlijk aan de kleine kant.
In de link van je foto's staat ergens 3 kwart: 's128' verander de 128 naar 800 en we zien de foto's op normaal formaat ;)

volgens mij is het zo beter te zien

Opa Ron
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Opa Ron » ma feb 08 2010 8:35 pm

Welkom , Marco.
Dit is toch wel grappig nu allebij op de Nikon Club , en hier voor op handboog schieten :)
En nu nog opwaarderen naar de D300s dan heb je wat te spelen tijdens je herstel.
Groeten, Ron.

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » ma feb 08 2010 9:59 pm

Welkom Marco! (Heb je je al voorgesteld in de daartoe bestemde rubriek?) Leuk, een vriend van Opa Ron.
Ik vind de eerste foto erg leuk, maar ik denk dat hij iets meer contrast kan gebruiken. Net zoals die enge foto van de Inktvis trouwens. Heb je al een foto bewerkingsprogramma? Die zijn er ook al gratis, bijvoorbeeld via Picassa en het kan nooit kwaad daar een beetje mee te spelen. (Stomme vraag trouwens, want je hebt er een bewerkte foto bij staan :-) )
Bij het portret vind ik de onbewerkte het mooiste. Die bewerking vind ik een beetje gezocht. De onbewerkte foto 'kijkt uit beeld', zoals we dat noemen. Dat betekent dat je het hoofd teveel naar links hebt staan, waardoor je model als het ware het beeld uit kijkt. Dat wordt in het algemeen niet fraai gevonden. De uitsnede van foto 2 is mooier. Verder is ' ie denk ik iets te donker, maar zit het er wel in dat je hem beter krijgt door aan wat schuifjes te trekken in een fotobewerkingsprogramma.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Marco-1963

Bericht door Marco-1963 » di feb 09 2010 11:12 am

JacTrum schreef:Welkom Marco! (Heb je je al voorgesteld in de daartoe bestemde rubriek?) Leuk, een vriend van Opa Ron.
Ik vind de eerste foto erg leuk, maar ik denk dat hij iets meer contrast kan gebruiken. Net zoals die enge foto van de Inktvis trouwens. Heb je al een foto bewerkingsprogramma? Die zijn er ook al gratis, bijvoorbeeld via Picassa en het kan nooit kwaad daar een beetje mee te spelen. (Stomme vraag trouwens, want je hebt er een bewerkte foto bij staan :-) )
Bij het portret vind ik de onbewerkte het mooiste. Die bewerking vind ik een beetje gezocht. De onbewerkte foto 'kijkt uit beeld', zoals we dat noemen. Dat betekent dat je het hoofd teveel naar links hebt staan, waardoor je model als het ware het beeld uit kijkt. Dat wordt in het algemeen niet fraai gevonden. De uitsnede van foto 2 is mooier. Verder is ' ie denk ik iets te donker, maar zit het er wel in dat je hem beter krijgt door aan wat schuifjes te trekken in een fotobewerkingsprogramma.
Hallo Jac,
Ik heb mij even voorgesteld in de daarvoor bedoelde rubriek, had er overheen gelezen.
Zal kijken hoe de fiets wordt als ik hem wat meer contrast geef, ik heb niets aan de 2 eerste foto's gedaan.
Bedankt voor de aanwijzingen.

groet Marco

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”