Ik overweeg binnenkort om een D300s aan te schaffen mede vanwege de filmfunctie en DX (tele). Nu hoor ik je al zeggen een spiegereflex koop je niet om te filmen. Daar ben ik het mee eens. Maar in de praktijk werkt het niet om fotospullen en videospullen mee te nemen. Met vakanties of dagjes uit al helemaal niet. Gevolg is dat mijn videocamera nu steeds thuisblijft en ik soms toch wel de korte filmstukjes mis (kinderen worden steeds groter en ik mis soms de bewegende beelden). Fotos zeggen genoeg maar niet altijd

Nu heb ik eingelijk 3 vragen omtrent de filmfunctie
1) Kan iemand uit ervaring zeggen hoe het beeld is tijdens 'pannen'. Ik ben benieuwd of het beeld erg schokkerig wordt.
2) Hoe is het beeld op tv. Is het volledig scherp of wordt het blokkerig. De beelden die ik op internet vindt zijn erg blokkerig maar dat kan aan andere zaken liggen. Mij gaat het om de beelden out of de box
3) Hoe zit het met de autofocus en in/uitzoomen tijdens het filmen, kan dat wel.
Ik ben mij ervan bewust dat ik de videofunctie niet kan vergelijken met een videocamera maar voor mij is het beter iets dan niets. Die DX camera ga ik toch wel aanschaffen voor de tele, de filmfunctie is een mooie bijkomstigheid.
groet Anoop