Net nieuw hier en nieuw in de fotowereld. Ik heb een Nikon D3000 gekocht en loop steeds tegen hetzelfde probleem op van de belichting. Mijn foto's zijn zo'n beetje allemaal te donker of het licht is blauwachtig. Niet mooi in elk geval.
Meestal maak ik foto's van de natuur maar voor het oefenen ook vaak gewoon van een plant in de huiskamer.
Ik had tot vanmiddag de camera steeds op de M stand staan en de Iso op 100. Diafragma en belichting speelde ik dan mee. Maar wat ik ook doe, het blijft te donker, ook als ik flits.
Als ik dezelfde foto maak in de automatische stand, is ie wel goed dus het zal niet aan de camera liggen

Een paar voorbeelden:
Bij deze foto heb ik: iso 400, sluitertijd 1/200s, f5,6, ik heb hier de volgende lens bij gebruikt: Nikon AF-S VR DX 55-200 mm.
Ik wilde geen flits gebruiken omdat het naar mijn idee licht genoeg was in de kamer en ik de iso op 400 had gezet.
Bij deze foto was de instelling: iso 100, sluitertijd 1/200s, f4,5, ik heb hier dezelfde lens gebruikt als hierboven. Bij deze foto heb ik wel geflitst maar het resultaat is een donkere foto met een blauwe glans. Het was wel al in de namiddag vanmiddag. En tuurlijk kan ik wel het e.e.a. aanpassen in picasa maar dat moet toch ook zonder kunnen?
Ik heb ook een paar foto's op auto geschoten en die zijn wel goed qua belichting

Overigens niet van deze pony want ik ben er wel achter dat zwart/wit moeilijk te fotograferen is.