1.
Binnenshuis in de avond. Wilde weten wat de camera zou doen met binnenverlichting zonder flits. De compesititie leek me mooi door de lijnen maar ik hoop van jullie meer tips te ontvangen wat ik kan verbeteren of hoe ik naar dit perspectief had kunnen kijken. Is volgens mij uit de handgeschoten met objectief: VR 16-85mm
2.
Wat kan hier nog beter qua compositie? objectief: VR 16-85mm
3.
Dit had zo mooi kunnen wezen. Juiste licht en moment echter kreeg ik de focus niet scherp op het moment toen deze winterkoning luidkeels stond te zingen in juiste positie. Ik zag het door mijn lens maar met de autofocus focusde de camera op alles behalve de vogel. Dus ik als een gek nog handmatig willen scherpstellen. Toen ik zover was had hij zijn positie niet meer. Ik kreeg hem niet scherper als dit. Wat kan ik hier aan doen om zulke momenten wel scherp te pakken te krijgen? Het had naar mijn gevoel DE foto van de dag kunnen wezen. Tips over focus of instelling van harte welkom. Objectief met statief: VR 70-300mm
Overigens is dit een uitsnede. zie origineel http://lh3.ggpht.com/__P0pnC4UcWk/S6Z1N ... C_0338.jpg
Graag ook tips over croppen zijn welkom.
Ik heb nog geen verstand van fotobewerking. Lijkt me wel interessant om een cursus te volgen van Photoshop lightroom (?) of kan ik met de Nikon wel uit de voeten?