Paar fotootjes van Zaandijk

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Paar fotootjes van Zaandijk

Bericht door Patrick » do mar 25 2010 6:32 pm

Gewoon een paar leuk plaatjes gemaakt in Zaandijk. Ik parkeer, als een echte Nederlander, bij de Zaanse Schans natuurlijk gewoon in een woonwijk aan de andere kant van het water. Dit is dus aan de andere kant van de Zaan. Geen straf, want je wilt toch op de brug staan om wat foto's te maken vanaf de brug.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3.
Afbeelding
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Ivan10
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Paar fotootjes van Zaandijk

Bericht door Ivan10 » do mar 25 2010 8:15 pm

Lekker groen! :mrgreen: Foto 1 & 2, leuke huizen. :D

Rose69

Bericht door Rose69 » do mar 25 2010 9:14 pm

Gaaf die strak glanzende mini cooper met dat groene huis. Ja is ook mooi natuurlijk daar in het Noord-Hollandse. Zo zou ik nog wel naar Marken willen. Brengt weer op ideeen *hupnaarideenlocatieslijst*.

Maar nummer 3 had helemaal super geweest als het groene huis net zo in de lakglans zat als de auto. Dat is er nu helaas niet uitgekomen.

NL = mooi!

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr mar 26 2010 1:51 am

Henk schreef:Daar ben ik nog nooit geweest, ziet er wel leuk uit!
Groen, groen en groen.. mooi vastgelegd Patrick. Heb je meer?
Niets van die kant dat ik het tonen waard vind. Wel van de overkant natuurlijk. De fotograferende toeristen heb ik al laten zien. Ik laat vast nog wel foto's zien van de molens en dergelijke.

Volgens mij is er nog veel meer te fotograferen in Zaandijk. Wellicht kom ik er nog wel een keer; zo ver is het niet voor mij.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Helma

Bericht door Helma » vr mar 26 2010 7:13 am

Hé, mijn woonplaats in beeld!
Leuk zeg!

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » vr mar 26 2010 8:44 am

Lekkere groene huisjes daar hè :) Heb wel een paar kritiek puntjes maar het is hier natuurlijk "fotopresentaties".

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr mar 26 2010 10:32 am

remoss schreef:Lekkere groene huisjes daar hè :) Heb wel een paar kritiek puntjes maar het is hier natuurlijk "fotopresentaties".
Kom maar op. Ik hoor ze graag.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » vr mar 26 2010 12:02 pm

Nr 1 vind ik de leukste van de 3, vooral omdat de panden er helemaal op staan. Had alleen wel rechtgetrokken mogen worden, denk dat dat een stuk fraaier was geweest.

Op nr 2 stoort het perspectief ook behoorlijk, vooral omdat het zo dicht langs de kant zit en versterkt door de halve deur en de boom die deels uit beeld verdwijnt.

De auto op nr 3 past er echt niet bij, maar kan me voorstellen dat die niet zomaar weg is te klonen :) Het pand waar het om gaat staat er wat te kort op lijkt me. Nu zijn het eigenlijk twee halve huizen die ook niet echt bij elkaar passen.

Voor alle drie geldt de witbalans, er lijkt een beetje roze/gelige tint in te zitten. Zou kunnen komen door de lichte lucht die je natuurlijk zelf niet in hand hebt.

Rose69

Bericht door Rose69 » vr mar 26 2010 12:17 pm

remoss schreef: De auto op nr 3 past er echt niet bij, maar kan me voorstellen dat die niet zomaar weg is te klonen :) Het pand waar het om gaat staat er wat te kort op lijkt me. Nu zijn het eigenlijk twee halve huizen die ook niet echt bij elkaar passen.
De auto vind ik juist passen, wel jammer dat de lantaarn voor het huis staat, hoewel die weer wat heeft met de auto gezien de kleur.
remoss schreef:Voor alle drie geldt de witbalans, er lijkt een beetje roze/gelige tint in te zitten. Zou kunnen komen door de lichte lucht die je natuurlijk zelf niet in hand hebt.
Zo te zien ondergaande zon als ik zo in de ramen kijk en het licht.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » vr mar 26 2010 12:24 pm

Rose69 schreef:
remoss schreef:Voor alle drie geldt de witbalans, er lijkt een beetje roze/gelige tint in te zitten. Zou kunnen komen door de lichte lucht die je natuurlijk zelf niet in hand hebt.
Date Time Original = 2010-03-18 16:45:47
Dat klopt dus wel, als de camera tenminste op de juiste tijd staat....
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Rose69

Bericht door Rose69 » vr mar 26 2010 12:31 pm

Cees Laarman schreef:
Rose69 schreef:
Date Time Original = 2010-03-18 16:45:47
Dat klopt dus wel, als de camera tenminste op de juiste tijd staat....
o leuk ja door jullie ga ik zelf nu ook veel bewuster kijken, niet alleen in de natuur maar ook hier op foto's ... erg leerzaam :P

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » vr mar 26 2010 12:38 pm

Rose69 schreef:Zo te zien ondergaande zon als ik zo in de ramen kijk en het licht.
Dat zeg ik ;):
remoss schreef:Zou kunnen komen door de lichte lucht die je natuurlijk zelf niet in hand hebt.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr mar 26 2010 2:30 pm

remoss schreef:
Rose69 schreef:Zo te zien ondergaande zon als ik zo in de ramen kijk en het licht.
Dat zeg ik ;):
remoss schreef:Zou kunnen komen door de lichte lucht die je natuurlijk zelf niet in hand hebt.
Heb ik nu een goed excuus voor het wit-is-niet-wit-gebeuren? :twisted: Klopt dat het licht wat roze/oranje was. Ik vond dat dat best zichtbaar mocht zijn. Het is sowieso lastig om dat weg te werken, althans, daar heb ik altijd moeite mee.

De eerlijkheid gebiedt me ook te zeggen dat ik de groene kleurtjes een beetje dikker aangezet heb. Maar volgens mij zou dat geen effect moeten hebben gehad op de witbalans.

En ja, natuurlijk loopt mijn camera op tijd. En ja, zondag zet ik 'm een uur vooruit, want ik houd 'm graag op tijd. :P

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”