Lekker wandelen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Maaikiehhh
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Lekker wandelen

Bericht door Maaikiehhh » zo mei 23 2010 10:40 am

Voor de eerste keer in 3,5 jaar dat ik eindelijk een keer zelf ingesteld heb.
Heb altijd op sport en auto foto's gemaakt, en nu dus de eerste keer wat geprobeerd in te stellen

En ben eigenlijk best wel trots op mezelf :mrgreen: :mryellow:

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Labrador met rechtopstaande oren :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding
Groetjes Maaike en Dogs

Nikon D90- Nikon 18-105mm VR- Nikon 70-300mm VR Nikon 50mm 1.8D Sigma 10-20mm

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Re: Lekker wandelen

Bericht door JacTrum » zo mei 23 2010 4:20 pm

Ik heb geen verstand van honden, maar deze zijn prachtig! Over je foto's: ik zie dat je met sluitertijdenvoorkeur hebt gewerkt op 1/1.000 bij 800 ISO. Misschien dat die hoge gevoeligheid niet helemaal nodig was. Foto 1 is mooi in actie; alleen jammer dat er nog een hond op staat. Op nummer 2 staat ' ie prachtig! En verder zijn het leuke, spontane aanvullingen op een zonnige middag stoeien met de honden. Misschien zou die te hoge glans op de huid wat binnen de perken te houden zijn met een polafilter?
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Daniël

Bericht door Daniël » zo mei 23 2010 5:06 pm

erg leuk serie. Goed gedaan hoor.

Als ik wat kritiek mag geven is het dit:
2, beetje flets
5, te centraal

Dat was het eigenlijk.

nummers 4,6 :lol: ,7 & 8 vind ik echt het mooiste.

Maaikiehhh
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Maaikiehhh » zo mei 23 2010 6:47 pm

ik plaats hier nooit zo snel foto's omdat hier mensen zitten die veel beter zijn :oops:
maar nu dacht ik ik doe eens gek, en ben blij voor jullie reacties, zijn niet aanvallend gelukkig :mryellow:

over die polarisatiefilter is dat eentje die ik over mijn uv filter heen kan doen?
En eentje die ook altijd blijft zitten of werkt dat anders?

En die gevoeligheid minder wat bedoel je? de iso lager?? dit is de eerste keer dat ik zelf instel dus heb nog geen verstand ervan, heb gewoon wat geprobeerd en het resultaat vond ik niet verkeerd voor de eerste keer al zeg ik het zelf 8)

Overigens fotografeer ik voornamelijk honden dus ben bang dat het te saai word als ik elke keer maar weer foto's van honden plaats :oops:
Groetjes Maaike en Dogs

Daniël

Bericht door Daniël » zo mei 23 2010 10:21 pm

Maaikiehhh schreef:ik plaats hier nooit zo snel foto's omdat hier mensen zitten die veel beter zijn :oops:
..
Overigens fotografeer ik voornamelijk honden dus ben bang dat het te saai word als ik elke keer maar weer foto's van honden plaats :oops:
Ben je helemaal betoeterd :frown: . Plaatsen die hap :lol:
(natuurlijk met een dikke :wink2: )

Gewoon plaatsen hoor. Daar leer je van. Doe ik ook :mryellow:

Maaikiehhh
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Maaikiehhh » zo mei 23 2010 10:30 pm

Daniël schreef:
Maaikiehhh schreef:ik plaats hier nooit zo snel foto's omdat hier mensen zitten die veel beter zijn :oops:
..
Ben je helemaal betoeterd :frown: . Plaatsen die hap :lol:
(natuurlijk met een dikke :wink2: )

Gewoon plaatsen hoor. Daar leer je van. Doe ik ook :mryellow:
Reacties kunnen soms hard aankomen als een foto voor jou gewoon is zoals hij moet zijn
en dat andere er veel commentaar op hebben snap je :wink:
Groetjes Maaike en Dogs

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo mei 23 2010 10:38 pm

Maaikiehhh schreef:Reacties kunnen soms hard aankomen als een foto voor jou gewoon is zoals hij moet zijn
:idea: Tja, je kunt het ook positief oppakken en met het commentaar aan de slag gaan.

Enne, dit is gewoon een fijne serie van hele mooie honden :)

Daniël

Bericht door Daniël » zo mei 23 2010 10:48 pm

Maaikiehhh schreef:Reacties kunnen soms hard aankomen als een foto voor jou gewoon is zoals hij moet zijn
Snap ik. Weet je wat heel goed helpt. 's-ochtends insmeren met olie en dan allemaal van je af laten glijden. Werkt echt zo goed :lol:

Sosottens
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Sosottens » zo mei 23 2010 11:49 pm

maar nu dacht ik ik doe eens gek, en ben blij voor jullie reacties, zijn niet aanvallend gelukkig :mryellow:

over die polarisatiefilter is dat eentje die ik over mijn uv filter heen kan doen?

En die gevoeligheid minder wat bedoel je? de iso lager?? dit is de eerste keer dat ik zelf instel dus heb nog geen verstand ervan, heb gewoon wat geprobeerd en het resultaat vond ik niet verkeerd voor de eerste keer al zeg ik het zelf 8)

Gewoon plaatsen idd en er is geen kritiek, het zijn verbeterpunten ;)

Polarisatiefilter zorgt voor minder schittering in de foto's, een zonnekap doet dat ook :)

De iso waarde geeft aan hoe gevoelig jouw sensor is voor het opvangen van licht. Hoe hoger deze waarde, hoe gevoeliger deze wordt. Met een hoge iso waarde kun je dus meer licht opvangen dan een lage iso waarde, dit betekent wel dat er ruis ontstaat. Als je een foto in de donker maakt,zonder flits met iso waarde van 3200 bijv. zie je heel veel ruis. Dit kan ook een leuk effect hebben om je foto's 'hard' te maken. Als er genoeg licht is, zoals bij jouw foto's die overdag in het zonlicht zijn gemaakt, is het het beste om de iso waarde zo laag mogelijk te zetten. Bij de meeste modellen van Nikon is dat 200. Hierdoor heb je minder last van ruis in de fotos en zijn ze wat kleurrijker en vaak mooier.

Je kunt honden op veel verschillende manier fotograferen, het is net hoe je het brengt. Het hoeft dus helemaal niet saai te worden.
Nikon D5000
Sigma 17-70mm f2.8-4.0
Nikon SB-600

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » ma mei 24 2010 12:09 am

Maaikiehhh, Je schreef:

>ik plaats hier nooit zo snel foto's omdat hier mensen zitten die veel beter zijn
maar nu dacht ik ik doe eens gek, en ben blij voor jullie reacties, zijn niet aanvallend gelukkig

Da's ook nooit de bedoeling en wanneer je je aangevallen voelt moet je dat gewoon negeren. Het is de bedoeling dat we hier van elkaar leren en dat kan prima zonder afz**ken.

>over die polarisatiefilter is dat eentje die ik over mijn uv filter heen kan doen?

Een polarisatiefilter dient om ongewenste schittering in een foto weg te halen. In allerlei onderwerpen zit schittering. Van boomblaadjes tot wolkenluchten. Met een polafilter kun je die schittering terugbrengen, waardoor een foto contrastrijker wordt. Voor een camera met autofocus moet je een 'circulair' polafilter kopen en die zijn redelijk aan de prijs. Je kunt het eventueel gewoon over je uv filter heen schroeven. Het polarisatiefilter zelf bestaat uit twee delen, waarvan je het voorste deel kunt draaien. Door te draaien kun je het effect ervan in meer- of mindere mate zien.

>En die gevoeligheid minder wat bedoel je? de iso lager?? dit is de eerste keer dat ik zelf instel dus heb nog geen verstand ervan, heb gewoon wat geprobeerd en het resultaat vond ik niet verkeerd voor de eerste keer al zeg ik het zelf

Er is al het een en ander over geschreven. De zeg maar 'standaard gevoeligheid' bij voldoende licht is 200 ISO. Je kunt die gevoeligheid opschroeven, wanneer dat nodig is, maar dat heeft als gevolg dat de 'ruis' (het korrelige effect) in de foto toeneemt.

>Overigens fotografeer ik voornamelijk honden dus ben bang dat het te saai word als ik elke keer maar weer foto's van honden plaats

Volgens mij kunnen foto's van honden onder veel omstandigheden worden genomen en gaan ze niet snel vervelen :-)

Groeten,
Jac
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”