Mijn eerste foto(s)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
LStyleD

Mijn eerste foto(s)

Bericht door LStyleD » za jul 17 2010 12:35 pm

Een poging wagen om wat fotos te plaatsen.
1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

Wat fotos uit mijn Portfolio.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Mijn eerste foto(s)

Bericht door Léon Obers » za jul 17 2010 2:27 pm

Die jongen met die tatoeages lijkt mij geen echte sigaarroker te zijn. :shock:
Te zien aan het sigaarbandje heeft hij de sigaar precies verkeerd om vast. :oohh:
Ook al zie je rook (geretoucheerd?), ik zie geen as-kopje aan het eind, maar zelfs eerder nog een afgedicht mondstuk zoals je ze bij Cubaanse sigaren nog wel aantreft. Dat "kapje" moet je wel eerst met een sigarenknipper eraf knippen, anders kun je niet roken (en de sigaar natuurlijk op de juiste manier vasthouden en aansteken).
Vriendelijke groet, Léon Obers

GdP

Bericht door GdP » za jul 17 2010 3:39 pm

De foto’s staan er op. Ik vind het erg moeilijk om hier een waarderend woord aan toe te voegen. Foto 3 heeft wel wat, en foto 1 ook. Alleen jammer dat haar hele gezicht schuilgaat achter haar haren.

Foto’s mogen groter geplaatst worden. Max. is 1024 pix.

Misschien dat bij wat grotere foto’s meer details kunnen worden waargenomen.

AvanEijk

Bericht door AvanEijk » za jul 17 2010 4:32 pm

Léon Obers schreef:Die jongen met die tatoeages lijkt mij geen echte sigaarroker te zijn. :shock:
Te zien aan het sigaarbandje heeft hij de sigaar precies verkeerd om vast. :oohh:
Ook al zie je rook (geretoucheerd?), ik zie geen as-kopje aan het eind, maar zelfs eerder nog een afgedicht mondstuk zoals je ze bij Cubaanse sigaren nog wel aantreft. Dat "kapje" moet je wel eerst met een sigarenknipper eraf knippen, anders kun je niet roken (en de sigaar natuurlijk op de juiste manier vasthouden en aansteken).
Viel mij als liefhebber (uitsluitend Hajenius) ook op....

Even terug naar het topic, de foto's spreken mij niet aan maar smaken verschillen.

Bij de eerste foto mis ik de ogen, voor mij een essentieel onderdeel bij een portret.
Foto 2 vind ik wel gaaf, alleen bij de arm die het kindje vasthoudt kijkt het voor mij niet lekker. (Bedoel het niet rot, ondersteunende arm lijkt voor mij bij geamputeerd)
Bij foto 3 vind ik alles net even tekort bijgesneden, had graag ergens net wat meer ruimte gezien.
Over 4.... zie mijn opening.
5 vind ik te glad maar er zijn ongetwijfeld kijkers die hier dol op zijn.

Zoals eerder gezegd, de platen mogen best wat groter :D

Groet,

Bram

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » za jul 17 2010 7:02 pm

AvanEijk schreef: Foto 2 vind ik wel gaaf, alleen bij de arm die het kindje vasthoudt kijkt het voor mij niet lekker. (Bedoel het niet rot, ondersteunende arm lijkt voor mij bij geamputeerd)
Dat "rammelt" voor mij ook. In een ander draadje waar tevens dezelfde foto staat heb ik iets in die strekking geschreven.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 18&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers

AvanEijk

Bericht door AvanEijk » za jul 17 2010 7:20 pm

Had ik nog niet gezien... maar er wordt denk ik hetzelfde bedoeld. 8)
(Jammer dat identieke foto's door iemand ter beoordeling worden aangeboden maar zo val je waarschijnlijk vaker op)

Groet,

Bram

LStyleD

Bericht door LStyleD » di jul 20 2010 6:25 pm

Hahahahaha, Smaken verschillen (Dare to be diferent).

Bij de eerste foto was het juist de bedoeling om het gezicht verborgen te houden en de enfasis te leggen op de smille door de harenbos heen.

De sigaar roker was het niet de bedoeling om de sigaar aan te hebben (wordt niet gerookt in de studio). Heb voor de gein wat bewerkingen gedaan om hem te laten zien wat Photoshop zo kan.

Als je goed kijkt zul je zien dat foto2 anders is dan de foto die ter beoordeling staat.
Het ziet bij deze echt onnatuurlijk uit, maar de opdrachtgever wilde het zo hebben, daarom zijn ‘r 2 versies van deze foto.

Thanks 4 u r coments,

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”