(tenzij er binnenkort een upgrade van dit al wat oudere ontwerp (sinds 2000), maar klasse objectief tussendoor komt).
Deze wil ik gebruiken voor:
A. macro (met Kenko tussenringen of PN-11); soms vanuit de hand
B. groot wild (i.c.m. TC 1.7EII); vanaf statief
C. vogels (nieuw onderwerp voor me

D. landschappen (ja ja, dat kan mooi zijn met een tele)
E. (buiten)sport
Genoeg gelezen over de meegeleverde slechte collar van dit objectief en daarom wil ik de NC-300 van Kirk erbij aanschaffen.
http://www.kirkphoto.com/Lens_Collar_fo ... _AFS.html#
De NC-300 heeft zoals bekend een ingebouwde (niet te vervangen) Arca-Style base plate.
Nu komt het; ik heb een Manfrotto statief (de 055PROB) i.c.m. een 410 Junior Geared Head (3-weg), die mij tot nu toe prima bevallen.
Die head heeft een Manfrotto 410PL Quick Release Plate met een 3275 snelkoppeling.
Ik ben niet van plan e.e.a. van die snelkoppeling af te vijlen.
Een mogelijkheid om e.e.a. te bevestigen zou de SQRC-3271 Manfrotto 3271 Quick Release Clamp van Kirk kunnen zijn:
http://www.kirkphoto.com/SQRC-3271_Manf ... lamp.html#
Op een andere site kwam ik daarvan de volgende relevante afbeelding tegen:

Maar het is weer een tussenstuk (eigenlijk 2) erbij.

Zijn daar ervaringen mee?
Is de voet van die SQRC-3271 wel voldoende om een D300 met AF-S 300mm f/4 en Kirk NC-300 stabiel te dragen?
Ik kan niet de maten van de SQRC-3271 achterhalen, maar de voet van de NC-300 lijkt me langer dan de sleuf van de SQRC-3271.
Dan zou de combinatie m.i. geen optimale ondersteuning bieden.
Weliswaar heeft de volgende afbeelding een andere head, maar ik gruwel

(kijk naar de (te) korte basis waar de plate van de NC-300 op rust)

Dat haalt toch voor een deel de optimale ondersteuning van de NC-300 onderuit?
Of heeft die NC-300 altijd een langere basis dan waar ie op rust?
Kan ik i.v.m. aanschaf van dit objectief beter gelijk maar ook een nieuwe head aanschaffen met een Arca Swiss style sleuf en QR?
Zijn er andere oplossingen?
En welk(e) type(n) heads zou(den) in aanmerking komen, gezien mijn verschillende gebruiksdoeleinden voor dit objectief?
Bij voorbaat dank voor nuttige suggesties.