Nu sta ik toch voor een vraagstuk waar ik nog niet helemaal mee weet hoe ik hier het beste mee om kan/moet gaan.
Voor aankomende maandag ben ik gevraagd om een barbeque feestje van mijn vriendin haar werkgever te fotograferen. Dat is op zich zeker geen straf

Nu wordt dit feestje tussen 18.00 uur en 22.30 uur gehouden en speelt zich een groot gedeelte onder partytenten af met enige sfeerverlichting.
De noodzaak om een flitser te gebruiken lijkt mij voor de hand liggend.
Maar dat laatste is toch een van mijn zwakke punten aangezien ik mijn flitser niet vaak uit de tas haal omdat ik simpelweg veel overdag fotografeer in landschappen, of als ik 's avonds fotografeer ook vaak op statief werk.
Heeft iemand ervaring met dergelijke situaties (lees feestjes) en zou me enkele tips kunnen geven waarmee ik toch een goed resultaat neer kan zetten.
In ieder geval wil ik te werk gaan met de volgende apparatuur: D90 - VR 18-105 en Tamron 10-24 objectieven (misschien nog een 70-300) en natuurlijk mijn Metz 48A flitser.
Zelf heb ik gedacht om met maximaal 1000 ISO te werken, en maximaal diafragma F/8 omdat het zich toch hoofdzakelijk gaat om "momenten" te fotograferen die weer snel voorbij zijn.
Maar hoe ga ik het beste met de flitser om. Kan ik het beste direct inflitsen op de mensen, of is het verstandig om indirect te flitsen (via het dak van de partytent)? Zijn er misschien instelling op de flitser waar ik rekening mee moet/kan houden of niet moet vergeten?
Het kan zijn dat ik misschien iets vergeten ben om e.e.a. duidelijk te maken, maar het staat je natuurlijk vrij om erna te vragen als het bij kan dragen tot een goede tip