Wat ik mooi vind is het scherp en onscherp maken van delen van de foto. Nou lees ik dus dat dat goed zou gaan met de stand "A", hierbij regelt de camera de sluitertijd en de gebruiker het diafragma. Ik heb dat geprobeerd en krijg dat maar gedeeltelijk voor elkaar, gisteren een onderwerp heel dichtbij en achtergrond aardig onscherp. Vandaag weer een poging gedaan om van een rij bomen, waarbij de eerste vlakbij stond en de anderen dus steeds verder weg, er 1 uit te kiezen en kijken wat er gebeurde als ik met het diafragma aan het spelen ging. Vond resultaat minimaal en dus teleurstellend. Wie kan mij voorzien van tips om dit beter voor elkaar te krijgen??
Zo zag ik net iets op het journal, eerst de voorgrond scherp en daarna werd de voorgrond onscherp en werd de achtergrond mooi scherp!
Ik probeer de camera te begrijpen, nu snap ik dus niet waarom een gedeelte van de foto onscherp wordt als ik speel met diafragma, kleinere opening meer onscherpte??
Soms moet je accepteren dat dingen zijn zoals ze zijn, maar ik probeer het graag te begrijpen, stom hè!

Foto's van gisteren heb ik niet meer maar die van die rij bomen nog wel!

Volgende week ga ik eens lekker buiten spelen, helaas nog niet de tijd ervoor gehad, maar probeer hem nu eerst te begrijpen!
Thanks