Gezocht man of vrouw ...

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Syllieme70

Gezocht man of vrouw ...

Bericht door Syllieme70 » vr feb 18 2011 10:15 pm

Hallo allemaal,

Nee geen dating advertentie maar wel een serieuze vraag!

Ik ben op zoek naar een man of vrouw die tegen een af te spreken vergoeding mij verder kan helpen met het verbeteren van mijn foto's. Ik fotografeer al jaren maar ben van het type "op goed geluk" en of zelf uitproberen. Ik lees veel over fotografie maar kan dat dan vaak niet goed toepassen in de praktijk. Ik ben echt het type wat het beste leert van werken in de praktijk. Ik heb al overwogen om een cursus te gaan volgen maar ik zou eigenlijk graag een dag (halve dag) 1 op 1 les krijgen van iemand die verstand heeft van fotografie en dan het liefst met een voorkeur voor portretten en werken in een studio. Ik heb ruimte en kan voor die dag een model of meerdere modellen regelen ... welke fotograaf zou het leuk vinden om mij les te geven. Ik zoek wel iemand die echt verstand heeft van licht en apparatuur (camera instellingen) en die in verschillende licht omstandigheden mij kan uitleggen wat voor camera stand ik moet gebruiken (iso, diafragma, sluitertijden enz). Graag zou ik wat van je werk willen bekijken om te zien of we qua fotografie een match hebben. Ik ben benieuwd :-)
Ik hoop dat ik op dit forum iemand kan vinden die het leuk zou vinden om een dagje met mij mee te lopen en die ervan overtuigt is dat hij of zij mij verder kan helpen met mijn grote fotografie passie!

Ik woon in Brielle (Zuid Holland) en heb in Tinte een fotoruimte ik fotografeer nu nog met een Nikon D40x (AF-S Nikkor 18-105 3.5-5.6ED) maar wil graag overstappen op een andere Nikon (ook daar zou ik graag met je over willen praten)

Mijn foto's staan op http://www.syllieme.nl

Met viendelijke groet,
Sylvia van Wingerden

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Gezocht man of vrouw ...

Bericht door weimaraner » zo feb 20 2011 1:16 pm

Hmmm, topic is al 120 keer gelezen maar nog geen enkele reactie ... :?

Ik heb (het grootste) deel van je site bekeken maar ik begrijp misschien wel waarom er nog niet gereageerd is. Je post lezende dacht ik met de iemand te maken te hebben die nog niets of vrijwel niets van studio- en/of portretfotografie weet. Maar als ik je site zo bekijk valt dat wel mee; je hebt een mooie site en ik denk dat er behoorlijk wat portretten op staan waar veel mensen hier jaloers op zouden zijn. En aangezien je nu net iemand zoekt die al een stukje verder is op portretfotografie gebied zullen die mensen afhaken.

Ook ik ben nog niet zo lang bezig met portretfotografie (twee jaar om precies te zijn) dus in hoeverre je van mij kunt leren zou ik niet durven zeggen. Wel zie ik in je foto's nog wel dingen die ik zelf niet of anders gedaan zou hebben. Zo zie ik bij vrij veel portretten dat je redelijk hard licht gebruikt hebt en/of een lichtbron die dicht bij de camera staat (m.a.w. het model wordt vrijwel recht van voren belicht), iets dat ik zelf wat minder mooi vind. Ook zie ik dat bij portretten met een zwarte achtergrond de persoon (of meer het donkere haar) vaak wegvalt tegen de achtergrond; een haarlicht had hier wellicht iets kunnen verbeteren. Maar het kan best zijn dat dit jouw persoonlijke stijl/smaak is en dat je dit soort dingen al lang weet. Dus zelfs met jouw website hier op het beeldscherm is het best moeilijk om in te schatten wat jouw kennis en ervaring is en wat iemand je nog kan leren.

Je hebt trouwens wel een mooie studioruimte maar ook die levert denk ik wel zijn problemen (of uitdagingen) op. Zo te zien gebruik je een serre als studio; glas aan drie kanten, melkglas bovenop en ook nog een flinke lichtkoepel(?). Super handig als je met natuurlijk licht wil fotograferen maar wil je het licht echt naar je hand zetten door middel van je eigen flitsers dan is het wel handig als het allemaal te verduisteren is - en dat lijkt me in jouw geval vrij moeilijk.

Al met al zou ik dus ook niet weten of je nog dingen van mij zou kunnen leren. Wel zie ik een aantal dingen die ik anders zou doen maar of jij dat ook beter vind is maar de vraag.

Groet,
Raoul

Syllieme70

Re: Gezocht man of vrouw ...

Bericht door Syllieme70 » zo feb 20 2011 2:39 pm

Hallo Raoul,

Wat fijn dat je een reactie hebt geplaatst! Allereerst bedankt voor je positieve reactie op mijn foto's en website. Ik geef er direct een paar terug want ik ben ook op jouw site gaan kijken :D prachtige foto's en ook portretten! Ik zie aan je foto's dat je veel kennis hebt van je camera en dat is nou precies waar ik een groot gat heb. Ik leer op een andere manier dat de meeste mensen. Ik ben wat ze noemen ern beelddenker en leren uit een boek of door te lezen op websites is voor mij heel lastig. Bij het volgen van een cursus in een klas denk ik dat ik dingen goed heb begrepen maar eenmaal thuis of in de studio lukt het me dan niet op mijn camera in te stellen. Ik denk dus dat ik zeer zeker van jou kan leren. Zoals ik al schreef ben ik van het type op goed geluk :wink: ik kijk naar het onderwerp schuif wat met lampen of gebruik het natuurlijke licht wat ik beschikbaar heb en focus vooral heel erg veel op het model. Voor mij is een foto geslaagd als ik een bepaalde emotie kan vastleggen maar ik baal dan wel als ik achteraf veel tijd moet besteden aan het bewerken van de foto's. Zo wie zo bewerk ik altijd achteraf mijn foto's dat heb je wel gezien op mijn site. Dat is mijn stempel op de foto's en veel mensen houden vooral ook van mijn nabewerkingen.

Ik werk op dit moment veel door eerst het plaatje in mijn hoofd te maken en probeer dat met de camera vast te leggen. Daardoor is er soms geen tijd om mijn camera instellingen goed te zetten. Ik zet mijn camera dus zeer regelmatig op de portret-stand of op mijn P programma. Dat voelt niet goed nu ik steeds vaker een betaalde opdracht krijg. Ik denk dus dat ik wel een goed gevoel heb voor het maken van het plaatje en de bewerking maar zou meer inzicht willen in de instellingen van de camera.

Dus :D ... wat denk je? Zullen we eens proberen tot een mooie deal te komen? Nogmaals ik denk dat ik er een hele leuke dag voor ons beide van kan maken. Een lekkere lunch erbij in het gezellige Brielle een leuk model om mee te oefenen en eventueel een visagiste! Denk maar even na over wat voor vergoeding je wilt hebben. Mijn studio is in een leeg staande boerderij die ik mag lenen tot het verkocht is. Ik zou dus niet al te lang willen wachten om af te spreken. Lijkt me zo wie zo prettig als we een keer even met elkaar kunnen bellen want ik zou graag voor die tijd mijn nieuwe camera willen bestellen. Welke camera heb jij?

Groetjes Sylvia

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”