jettiny schreef:Allereerst moet ik je zeggen dat ik de eerste foto niet kan zien, Niel360 !!
Dan verder, auto's mooi vastleggen dan zijn er hier wel een paar op het forum, hopelijk gaan ze reageren op je onderwerp.
Zelf heb ik bij de diverse bruiloften die ik gedaan heb, wat overzichtfoto's gemaakt van de auto's en close-ups van alles wat er maar in je opkomt.
De koplampen, achterlichten, de gril, het logo, velg enz. enz.
Loop dus een keer rond de auto.
Je snapt wat ik bedoel, en je maakt er een mooie collage van.
Een mooie overzichtfoto kun je b.v. maken door schuin voor de voorkant van de auto op de grond te gaan liggen en dan de hoek voorkant/zijkant pakken.
Let je wel op voor je veiligheid !!!
Maar ook de voorkant beeldvullend pakken, symmetrisch met de koplampen aan, kan ook erg mooi zijn.
Wellicht de binnenverlichting aan doen, of een flitser in de auto plaatsen, kan ook een toegevoegde waarde geven, mits goed uitgevoerd.
De reflectie kun je grotendeels wegkrijgen met een polarisatiefilter, even mee spelen om te kijken welke reflectie weg MOET, en welke mag blijven, want waarschijnlijk krijg je niet alles weg.
Let er ook op dat je wat licht verliest met de polafilter, ongeveer 1 stop.
Succes.
Vrgr
Tiny
Bedankt voor de reactie, nuttige info. Ik zal dit zeker gaan toepassen. Ik heb nog ergens een polarisatie filter liggen dus dat moet goed komen.
En wat betreft de motor(het zijn plaatjes die ook op een auto-forum komen) is dat beter om gewoon simpelweg een overzichtsfoto te maken of is het beter/duidelijker om van een aantal onderdelen een close-up te maken? Misschien wordt het iets te technisch op het gebied van de auto zelf maar dit kan ik moeilijk op een auto-forum vragen.
PS. De foto hoort nu weer te werken