Hallo,
Ik struin dit forum al een tijdje anoniem af maar het word nu eens tijd om uit de kast te komen

. Voor een judoclub maak ik regelmatig foto's van wedstrijden en trainingen. Dat doe ik nog steeds met een D40X met een 18-135 nikkor lens. Foto's met veel beweging vielen altijd wel wat tegen zodat ik een kennis die proffesioneel fotografeert eens benaderd heb. Hij heeft me wat verder geholpen en daardoor kon ik met de D40X inmiddels ook wel mooi bevriezen alleen met een vreselijke bak ruis. Op mijn verzoek heeft hij eens gekeken welke kant ik uit zou kunnen gaan om hier verbetering in aan te brengen. Hij heeft dit puur op basis van specs gedaan omdat hij zelf met Canon werkt.
Graag zou ik van jullie ook het eea op basis van ervaringen horen. Hij raadt mijn aan te gaan voor de D300s of de D7000 (hij had zelf een lichte voorkeur voor de 300s) en daar deze lens op "Sigma 70-200mm Ni F/2.8 APO EX DG OS HSM FLD (stabilizer)".
Zoals gezegd is het puur voor het maken van judo foto's dus altijd binnen en altijd beroerd licht voor snelle sluitertijden.
Wat kunnen jullie mij adviseren? Ik ben zeer benieuwd