AF-S zoom nikkor 100-500mm F4-5.6G ED-IF VRIII
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
AF-S zoom nikkor 100-500mm F4-5.6G ED-IF VRIII
Is dit fake or echt.
Als het echt is wacht ik met de aanschaf van de 200-400.
http://d-spot.co.il/forum/index.php?act ... &id=223948
Als het echt is wacht ik met de aanschaf van de 200-400.
http://d-spot.co.il/forum/index.php?act ... &id=223948
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Als het al echt is zal het wel een lieve duit gaan kosten vrees ik.
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
Laat hem eens 1500 euro duurder zijn dan de 200-400 dan lijkt het me niet handig om die nog te kopen.Nikon Gino schreef:Als het al echt is zal het wel een lieve duit gaan kosten vrees ik.
Deze lens lijkt wel een geleideprojectief, hij kan met pannen zijn doel locken?

Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Ik geloof niet dat ie echt is.
Ten eerste kan ik me niet voorstellen dat Nikon zich met de voet van de gondel op een bepaald tyoe sbelkoppeling gaat richten. Ten tweede als ze dat al zouden doen dan zou dat ding in officiële publicaties geen 'Arca style quick release' heten, maar in elk geval 'Arca-Swiss style'. Ik heb nog geen officiële publicatie gezien waar die dingen anders heetten.
Ik heb ook nog nooit van O.B. VR compatible bodies gehoord.
Voor de rest vind ik de lens er uitzien als een zaklamp met een onwaarschijnlijk gering gewicht.
Ten eerste kan ik me niet voorstellen dat Nikon zich met de voet van de gondel op een bepaald tyoe sbelkoppeling gaat richten. Ten tweede als ze dat al zouden doen dan zou dat ding in officiële publicaties geen 'Arca style quick release' heten, maar in elk geval 'Arca-Swiss style'. Ik heb nog geen officiële publicatie gezien waar die dingen anders heetten.
Ik heb ook nog nooit van O.B. VR compatible bodies gehoord.
Voor de rest vind ik de lens er uitzien als een zaklamp met een onwaarschijnlijk gering gewicht.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Zou met dat variabele diafragma meer een consumenten lens zijn dan een pro lens ,volgens mij heeft de 200-400MM ook inwendige zoom , en bij dit ontwerp zal de frontlens bij inzoomen naar 500MM waarschijnlijk ook een halve meter naar voren komen . Misschien de opvolger van de 80-400 ?
Mmm ,nee denk het niet
.
Hoewel dit me fake lijkt zou ik toch niet raar opkijken als Nikon met zo’n soort lens zou komen.
Groeten Jan.
Mmm ,nee denk het niet

Hoewel dit me fake lijkt zou ik toch niet raar opkijken als Nikon met zo’n soort lens zou komen.
Groeten Jan.
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb een vraag over deze lens eerder deze week bij iemand neergelegd die het 100% zeker kan/moet weten.
Het hele verhaal over deze lens is dus fake.
Kreeg vandaag het antwoord.
de F 4-5.6 komt ook niet overeen met een 100-500.
Het hele verhaal over deze lens is dus fake.
Kreeg vandaag het antwoord.
de F 4-5.6 komt ook niet overeen met een 100-500.
-
- Forumlid
Hoezo? 4-5.6 moet toch wel mogelijk zijn? Wel veel glas moet ik zeggen. Een lens als deze zou wel heel leuk zijn trouwens... Als ie betaalbaar blijft.
Ik heb vroeger veel gefotografeerd en na een rustpauze heb ik sinds een paar jaar fotografie weer opgepakt. Één van de dingen die me opvalt is dat er echt enorm veel gespeculeerd wordt over nieuwe producten. Niemand weet er echt het fijne van maar de voorspellingen zijn "fantastisch"...
Even een kleine vergelijking met de audiowereld trekken. In de audiowereld is het sinds enige tijd mogelijk om voor weinig geld producten (versterkers) te kopen die vroeger onbetaalbaar waren. Ik heb de stille hoop dat er met objectieven ook zoiets gaat gebeuren. Kan je je voorstellen: een consumer 200-400 VR die een stuk beter betaalbaar zou zijn? Laat maar komen!
Ik heb vroeger veel gefotografeerd en na een rustpauze heb ik sinds een paar jaar fotografie weer opgepakt. Één van de dingen die me opvalt is dat er echt enorm veel gespeculeerd wordt over nieuwe producten. Niemand weet er echt het fijne van maar de voorspellingen zijn "fantastisch"...
Even een kleine vergelijking met de audiowereld trekken. In de audiowereld is het sinds enige tijd mogelijk om voor weinig geld producten (versterkers) te kopen die vroeger onbetaalbaar waren. Ik heb de stille hoop dat er met objectieven ook zoiets gaat gebeuren. Kan je je voorstellen: een consumer 200-400 VR die een stuk beter betaalbaar zou zijn? Laat maar komen!
Ik ben hier incognito...