Na mijn eerdere vraag over de autofocus op mijn D50 die mij nu al een tijdje parten speelt, nu maar mijzelf een "cadeautje"gegeven in de vorm van de D5100. Bij mijn vraag aan de verkoper of ik mijn oude lenzen kon gebruiken was het antwoord dat dit geen problemen zou geven. Dus helemaal blij en klaar om te gaan fotograferen maar de lenzen deden het niet, alleen maar handmatig. Niet handig dus,... ik heb de lenzen van sigma, de 18-55 3.5-5.6 en de 70-300 4.5-5.6 apo dg macro.
Nu was het antwoord dat ik dan nieuwe lenzen moest kopen omdat de AF niet werkt op de D5100 ( zou fijn geweest zijn als ze dit eerder even hadden gemeld

Maar goed nu twijfel ik: overstappen naar de D90, maar dan heb ik wel een "oude"camera maar waar ik wel mijn oude lenzen op kan gebruiken. en dan over een tijdje nieuwe lenzen aanschaffen.
Of de d5100 houden maar met nieuwe lenzen en dan denk ik aan de nikon-af-s-55-300mm-f-4-5-5-6g-ed-vr-dx-hb-57 en de nikon 18-55 maar passen deze wel op de D5100? Want wat betekent de aanduiding FX- DX -ED HB nou precies? Ik weet dat ik op VR moet letten maar de rest van al die letters is mijn nog niet helemaal duidelijk.Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is geworden (lastig he al die beginners,...

En kan ik deze lenzen dan ook nog gebruiken als ik over een paar jaar misschien weer een nieuwe camera neem? of moet ik dan weer nieuwe kopen?
Alvast bedankt voor de reacties