Bericht
door Léon Obers » zo mar 18 2012 4:08 pm
Leuk geëxperimenteerd.
De eerste dame kijkt een beetje treurig. Past niet echt bij glamour.
Die tweede dame heeft er meer plezier in, maar het blijft -voor mij althans- niet spontaan genoeg. Bijv. opname 3 is mij te "gespeeld" met die mond open. Ondanks dat je met een dergelijke sessie vooral ook bezig bent om je licht goed neer te zetten en met andere technische bezigheden gaat het vooral om de menselijke wisselwerking tussen model en fotograaf om tot goede foto-momenten te komen. Dat moet leuk spontaan blijven. Eigenlijk zou het net andersom moeten zijn. Meer het spel met je model moet de aandacht hebben, en minder die fotografische techniek eromheen.
Maar ja, er is mogelijk technisch nog veel te leren. Die donkere foto's kloppen helemaal niet met een correcte bewerking. Die zijn allemaal erg "grijs".
Het diepste zwart is daarbij behoorlijk licht van tint, waarbij je verder in die "grijzige massa" toch detail mist in die "donkere" partijen. Ik kan me niet voorstellen dat er in RAW bestanden zo weinig detail zit om dat beter op te krikken, waarbij je toch voldoende diepe toonwaarden krijgt.
Vriendelijke groet, Léon Obers