Nadat mijn vriendin een D3100 heeft gekocht, heeft het fotografie virus mij ook te pakken gekregen. Aangezien we samen een fotografie cursus volgen, heb ik toch maar besloten om zelf ook een camera aan te schaffen. Dat is de D90 geworden. Een hoop functies komen overeen met de D3100 dus het is vrij makkelijk om instellingen te vinden. Ik ben superrrblij met deze camera. De D7000 stond ernaast maar ik vond hem voor mijn huidige niveau gewoon te duur. Zoals ik veelal lees is de D90 nog een prima camera die mooie plaatjes kan schieten mits de eigenaar zich verdiept in de techniek etc. Dus...ik heb wel wat huiswerk te doen. Laat ik nu maar gelijk met een vraag in huis vallen.
De D90 heeft de autofocus motor in de body. Ik gebruik de standaard bijgeleverde nikon kitobjectief 18-105 VR. Dat houdt in dat ik nu een "dubbele" autofocus functie "ter beschikking" heb. Zoals ik nu ervaar gebruikt de D90 de AF motor van het objectief. Het bevreemd mij dat als ik de AF functie op het objectief op manueel zet en de AF functie op de body op AF, dat er dan geen AF plaatsvindt terwijl ik dacht dat dan de D90 de AF functie zou overnemen.
Hoe kan ik testen of de AF motor in de body ook werkt, zonder een non AF objectief, die ik (nog) niet heb, te plaatsen?
Ik ga slapen...met de camera onder mijn kussen

Groet, Boby