Op de terugweg nog even een stroomstootje gehad, maar dat even terzijde. Ik vond het wel beangstigend om zo dichtbij te komen en kon daardoor niet ontspannen te werk gaan. Veel te snel een paar foto's gemaakt.
Ik weet namelijk niet of die beesten jou nou wel of niet kwaad willen doen. Ik stond denk ik op een meter of 15, maar scheet bijna in mijn broek van de spanning.
In een vorige draadje van mij over Neutraal, Standaard en Levendig zei Jettiny het volgende: Je hebt ze behoorlijk dicht kunnen benaderen. Deze knuffelkoeien (schotse hooglanders) leven ook bij mij in de buurt,
en moet je er minimaal 25 meter vandaan blijven wordt geadviseerd.
Iefie reageerde hierop en zei:@ jetiny: weet niet wie dat geadviseerd heeft dat je niet dichtbij moet komen, maar hier in spijkenisse loop je er op nog geen meter langs en doen ze helemaal niks.
Of ze bewegen hun kop ff naar je toe en ja dan zijn het hele grote horens.
Dus mijn vraag aan jullie is: wie heeft er meer ervaring met het fotograferen van deze Schotse hooglanders en de afstand t.o.v. deze beesten?
Zodat ik voor een volgende keer weet wat ik kan doen of moet laten, vooral als er een honderdtal in een weiland lopen.