Sinds begin december ben ik in het bezit van mijn eerste DSLR camera, de Nikon D5100.
Hier zat een 18-55 kit lens bij. 2 weken later meteen een andere lens er bij gekocht omdat ik 55mm te dicht bij vond.
Dit was dus de Sigma 18-250 1:3.5-6.3, ik als leek werd in de foto zaak lekker gemaakt omdat het een veelzijdige lens is met een groot bereik, en dus nooit meer lens hoef te wisselen.
Ik dacht: ideaal!
Maar wat blijkt: ik krijg maar met moeite iets scherp, ook heb ik het gevoel dat de autofocus een beetje afwijkt.
Als ik deze foto schiet:

Schiet een vriend van mij met zijn 18-55 kit lens deze:

Toch een behoorlijk verschil
Volgende week ga ik een weekje naar Oostenrijk en ik wil daar natuurlijk ook foto's maken, dus ik ben opzoek naar een nieuwe lens.
Het liefst wel een Nikor want die sigma is mij niet goed bevallen.
Nu is het natuurlijk moeilijk kiezen welke lens geschikt is, en welke afstanden je er mee kan halen.
Het liefst heb ik nu dus een lens van 18-??? en dan koop ik later nog wel een tele en macro lens.
Wat ik er mee wil gaan doen? zo een beetje alles fotograferen wat los en vast zit, van auto's tot natuur. Van verjaardagen tot bloemetjes en bijtjes.
Als er een opvolger voor de D7000 komt (zal nog wel even duren) dan wordt dat mijn volgende camera, dus met dat in het achterhoofd bij de keus van een nieuw objectief.
Ik als student heb een budget van ongeveer €900,-. Als daarmee geen goed objectief te vinden is spaar ik nog even door.