Amsterdam Light Festival

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Amsterdam Light Festival

Bericht door remoss » za jan 12 2013 12:51 pm

Gisteren met een zeer gewaardeerde collega JR naar Amsterdam geweest om daar het Amsterdam Light Festival te bekijken. Door de stad zijn een aantal gebouwen fraai belicht en staan/hangen er diverse verlichte objecten. Een impressie:

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Amsterdam Light Festival

Bericht door Gino » za jan 12 2013 9:10 pm

Ik heb ze vandaag al eerder bewondert.
Het zijn weer echte Mossinkoffjes hoor.
Een genot om naar te kijken.
Mooie kleuren, composities top en goed scherp.

Groet, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za jan 12 2013 9:48 pm

Dat is een flinke reis door Amsterdam zo te zien.

Fraaie serie. Nummer 12 is mijn favoriet.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

dogo
Forumlid
Forumlid

Bericht door dogo » za jan 12 2013 9:51 pm

Mooie foto's, althans van Amsterdam! Maar dat hele "Light" gebeuren in Amsterdam stelt niet zoveel voor he?
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen

Masrya

Bericht door Masrya » za jan 12 2013 10:12 pm

Mooie foto's!

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » za jan 12 2013 10:56 pm

Dank mensen. Is inderdaad meer een impressie van A'dam in het donker. Maar de verlichte delen vanuit het evenement staan er bijna alemaal op ;)

Was inderdaad wel een best stukkie "rollen" Patrick, een km of 7 bij elkaar, inclusief best steile bruggen!

Robin
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Robin » za jan 12 2013 11:27 pm

remoss schreef: Was inderdaad wel een best stukkie "rollen" Patrick, een km of 7 bij elkaar, inclusief best steile bruggen!
Respect man!
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » zo jan 13 2013 10:17 am

Thx Robin!
dogo schreef:Mooie foto's, althans van Amsterdam! Maar dat hele "Light" gebeuren in Amsterdam stelt niet zoveel voor he?
Daar had ik op zich ook wel iets meer van verwacht. Maar het was toch wel erg leuk om heen te gaan, er hangt best een aparte sfeer. En er liepen veel mensen te fotograferen. Ook te flitsen overigens, maar dat zie je ook bij concerten en in een voetbalstadion :)

dogo
Forumlid
Forumlid

Bericht door dogo » zo jan 13 2013 10:57 am

remoss schreef:Daar had ik op zich ook wel iets meer van verwacht. Maar het was toch wel erg leuk om heen te gaan, er hangt best een aparte sfeer. En er liepen veel mensen te fotograferen. Ook te flitsen overigens, maar dat zie je ook bij concerten en in een voetbalstadion :)
Ja achterlijk vind ik dat ook altijd als mensen in een voetbalstadion of bij een concert zitten te flitsen! Heel veel mensen zetten hun camera op Auto en kunnen dan verder helemaal niets. Gisteravond bij een basketbalwedstrijd van mijn zoon gefotografeerd met mijn 50mm 1.8, staat er nog een ouder met een Canon dslr :( te fotograferen, zonder te flitsen, ik denk: die is al op zijn minst goed bezig zonder flits, dus vraag ik hem wat voor lens en instellingen (ISO etc.) hij gebruikt. Antwoordt hij me dat hij het niet weet, hij had de camera op Sportstand :lol: Een jaar of wat geleden bij een etentje mijn broer met zijn D80 die hij al een paar jaar heeft, maakt hij een foto van ons met 3 fps. Ik denk wtf, heeft hij de camera op CL staan, al eeuwenlang. Vraag ik hem waarom (in een resaurant?) waarna hij antwoord dat hij niet anders weet en niet weet hoe hij dat moet veranderen (boekje niet doorgenomen). Uiteraard gelijk veranderd in de S stand. Heel veel mensen kopen zo een leuke dslr waarmee ze zoooveeel kunnen, dat ze (nog) geen goede foto's kunnen maken of cursussen volgen tot daar aan toe, maar dat ze dan hun boekje niet doornemen vind ik achterlijk. Als je weet dat je zo lui en laks bent, koop dan een "point and shoot" camera
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » zo jan 13 2013 12:17 pm

remoss schreef:Dank mensen. Is inderdaad meer een impressie van A'dam in het donker. Maar de verlichte delen vanuit het evenement staan er bijna alemaal op ;)

Was inderdaad wel een best stukkie "rollen" Patrick, een km of 7 bij elkaar, inclusief best steile bruggen!
Wat steile bruggen?

Ga dan maar eens mee wandelen in het buitenland, daar is het steiler als de bruggen in A'dam.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » zo jan 13 2013 12:22 pm

Ik schrijf natuurlijk niet voor niets "rollen". Als ik ooit weer kan lopen gaan we wandelen in het buitenland, afgesproken ;)

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » zo jan 13 2013 1:51 pm

Mooie serie, René en petje af voor de gerolde afstand!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

ebt
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door ebt » zo jan 13 2013 6:55 pm

mooie serie van een mooi stad. mijn hart gaat sneller kloppen
bart
nikon d610; tamron 24-70 f2.8; af-s nikkor 16-35 4G ED; af-s nikkor 70-200 2.8 GII ED; af-s micro nikkor 105mm 1:2,8 G ED; Sigma 150-600 mm sports; SB 700; en statief gitzo GT3542LS.

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » zo jan 13 2013 7:45 pm

Casanova56 schreef: Wat steile bruggen?

Ga dan maar eens mee wandelen in het buitenland, daar is het steiler als de bruggen in A'dam.
Hé mafkees.Ga eens in een rolstoel zitten en dan 7 km met de hand voortbewegen, dat ook nog brug op en brug af, stoep op en af. Zo te lezen gaat jou dat makkelijk af op jou 2 benen. Ik doe het hem in ieder geval niet na.

Dat zijn wel hele mooie opnames René. Zo maak ik ze niet ( zou wel willen hoor :mrgreen: ) Nr 3 en nr 12 voor mij
Nikon Z Z & de maskers

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » zo jan 13 2013 9:21 pm

remoss schreef:Ik schrijf natuurlijk niet voor niets "rollen". Als ik ooit weer kan lopen gaan we wandelen in het buitenland, afgesproken ;)
Sorry Remos van mijn opmerking.
Had het ff niet door wat je bedoelde met rollen.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”