In het kader van "leuk dat je komt, en maak van die 2 eens een paar leuke foto's van hun gevecht" :mrgreen:
Dus afgelopen zaterdagavond die kant op getogen, me gemeld op de gastenlijst (altijd leuk) en daarna een compleet andere wereld instappend...

Een grote sporthal met letterlijk in elk hoekje, elk kleedhokje en elke bank van die gasten die je "in een donker steegje niet tegen zou willen komen" uit alle delen van Nederland.
Grote gyms uit Amsterdam en Utrecht, maar ook vanuit België met bij elke vechter (zowel dames als heren) een kleine 'crew' die eromheen "fladdert".
Maar als je wat langer luistert, loopt en kijkt zie je... een súper relaxte sfeer, een soort ongedwongen kameraadschap vastgelegd binnen het kader 'gala'.
Vrij vertaald, ik vind jou nu een toffe peer en heb respect voor jou en je trainer en je verzorger; maar mócht ik straks tegenover je staan: no mercy!
Dit trof mij heel erg, en ik vond het super dat ik er een klein beetje deel van mocht uitmaken met een een 'alle gebieden stempel' op mijn hand. :mrgreen:
Natuurlijk mij vooraf proberen in te lezen in het technische 'hoe en wat' (ook dank aan Wiebe Terpstra die mij nog van een link voorzag) maar het was toch vooral "op me af laten komen".
Gevecht 1 was een 1e gevecht van een jongeman die bijna 'onderaan' de gewichtsladder moet beginnen, en dus al vrij vroeg 'aan de bak' was.
De huisfotograaf vooraf gesproken en mee overlegd, zodat ik niet in de weg van zijn werk zou staan; helaas daarom moest ik bij de 1e partij een wat minder gunstig standpunt innemen.
1.

Verzorging vooraf, nek en schouders los en het gezicht voorzien van de nodige 'smeerseltjes' zodat wenkbrauwen langer heel bleven en bloedneuzen wat minder snel zouden kunnen ontstaan.
2.

Focus, focus, focus...
3.

Vol gas 'erin'...
4.

Het was een zware partij voor hem, de tegenstander was snel en fel; hou 'm in de gaten...
----
De 2e partij was van een dame (het eerste dames-gevecht van de avond), en die trekken al standaard meer kijkers maar zij mocht ook 3x haar ronde iets langer vechten dan vechter 1.
Vlak voor de start riep de huisfotograaf me bij zich en nodigde me uit in 1 van de neutrale hoeken op de ring (slik, daar sta je dan opeens ook even in de spotlight

----
5.

Ook zij kreeg uitgebreide verzorging vooraf.
6.

Focus, en de laatste tips (iets in de geest van "sloop haar!")

7.

De 2 dames waren ongelooflijk fel en snel, tot groot 'vermaak' van het publiek.
8

Opbeurend praatje in de rust.
9.

Al hebben beide vechters van de leraar verloren, deze laatste foto toont - in mijn ogen - de sfeer van de avond op de juiste manier.
----
Bij deze serie moest ik érg tot de grens (en soms erover) gaan met mijn D3100 + 18-50 Sigma f/2,8 omdat de lichtomstandigheden voor de 'show' natuurlijk heel mooi waren; maar bij een ring die onregelmatig verlicht was en daarin 2 (of eigenlijk 3 als je de scheids meerekent) rondstuiterende vechters voor een camera erg lastig om vast te leggen.
Ik ben tevreden over de series, en zie zelf ook nog wel verbeterpunten; graag leg ik deze selectie ook aan jullie voor, ik ontvang graag opbouwende kritiek maar hoor ook graag wat jullie ervan vinden.
De trainer sprak ik gisteravond, en die was helemaal in zijn nopjes; en dit gaat een redelijk serieus vervolg krijgen (bezoeken aan Peter Aerts zijn al besproken, en sowieso nog wat gala's met A-klasse vechters).
Wordt dus vervolgd!
Bedankt voor het kijken!
Danny